Vad hände med 450 liters karen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jimel
    Användare
    • January 2005
    • 63

    #16
    Trodde det va b*h*d

    MVH / Jimmie
    Min Zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275432

    Kommentar

    • Prayerman
      Användare
      • June 2004
      • 1314

      #17
      Nja, det skall väl ändå vara längd, djup och höjd, som de flesta redan skrivit. 450 liters karet låter som en trevlig variant istället för 375 eller 540.
      Tomas Wallengren
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

        #18
        Visst är det en fin blandning. Vet inte riktigt varför men 540 litarnas utseende väcker nästan ett "hat" hos mig varje gång jag ser ett Känns som ett enda stort slöseri med vattenvolym. Det är varken långt, eller jättedjupt. Det blir oftast fult när man inreder dom också.

        Om man ändå måste måttbeställa så är det kanske lika bra o köra på ett som är kanske 175*50*50... Inte nog med att det inte finns 450 liters kar längre, utan man kan kan inte hitta ett enda kar mellan 150 och 200cm heller!(576l undantaget)


        Ocean eller Dala skulle ju tjäna massor på att ha ett sånt kar i sortimentet!

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

          #19
          Håller med att 450 är optimalt kar om man inte vill ha mer volym
          Jag tycker inte malawi och tropheus utnytja höjden över 50cm.
          Annars är 600karen optimala L200 D60 H50 om man har plast för större akvarium.

          Kommentar

          • Mattias Olsson
            Användare
            • September 2003
            • 328

            #20
            Jag beställde ett Ocean-akvarium från pwss, 160*65*50, och det gick hur bra som helst... man kan nog få dem i vilka mått man vill. Eftersom t.ex pwss är en sån stor försäljare av ocean-karen kan de lätt få göra specialbeställnignar.

            Även akvarielagret och globefish i sthlm gör specialbeställde kar!

            Kommentar

            • blackened
              Användare
              • January 2005
              • 1042

              #21
              Visst är 600 karen skitbra men hela anledningen till att den här tråden existerar är att jag kommer flytta inom en snar framtid och då passa på att sälja mitt rio 400. Är trött på så många saker med det, bland annat måtten. Det nya karet kommer hamna på mitt rum så två meter är eventuellt (!) lite overkill. Det är klart, får jag plats är saken biff. Då blir det 720

              Men ett 175*50*50 kan väl inte bli särskilt dyrt? 8mm glas måste ju räcka till ett sånt.

              Kommentar

              • bmwpower
                Användare
                • December 2002
                • 1934

                #22
                Man kan alltid få den storlek man vill om man bara är beredd på att betla.
                Vad fick du ge för ditt akvarium mattias???????

                Kommentar

                • blackened
                  Användare
                  • January 2005
                  • 1042

                  #23
                  Härligt att pwss har specialbeställning! =) Lagret är dyrt, och globefish har jag haft ett 222 liter ifrån och för att göra en lång historia kort: ALDRIG MER! Silikonet började släppa efter ett år...

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #24
                    akvarielagunen har ju aquael 450. mkt bra kar.

                    Kommentar

                    • blackened
                      Användare
                      • January 2005
                      • 1042

                      #25
                      Det är 60 högt. Kassa mått.

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #26
                        för dig kanske.

                        Kommentar

                        • Mattias Olsson
                          Användare
                          • September 2003
                          • 328

                          #27
                          citat:Man kan alltid få den storlek man vill om man bara är beredd på att betala. Vad fick du ge för ditt akvarium mattias???????
                          Precis! Har för mig att jag gav drygt 5000:- för det inkl. benställning och ljusramp...

                          För att återgå till huvudfrågan "Vad hände med 450 liters karen?" Så går det lätt att få tag på dem om man vill... Men jag håller med om att de borde finnas permanent som storlek hos flera tillverkare.

                          Kommentar

                          • Prayerman
                            Användare
                            • June 2004
                            • 1314

                            #28
                            Det är lite tråkigt att standard för många akvarietillverkare verkar vara att karen skall vara höga och smala. Jag letade runt som en tok bland alla tillverkare och det finns inte många stora kar som inte är 60 höga, på bekostnad av djupet. Specialbeställa är klart bra och smidigt kan det vara också. Jag fick kar, ställning och ljusramp inom en vecka från Djurmagasinet i Jönköping. Även ställningen var special.

                            Mitt nya som är 50 cm högt och i helglas känns klart högre än mitt 600 liters som också är 50 cm, men med aliminium ram.
                            Tomas Wallengren
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                            Kommentar

                            • deathdealer
                              Användare
                              • August 2004
                              • 1639

                              #29
                              BTN släpper ju sina 60cm höga bakgrunder snart...om jag inte har fel???
                              Sen är det inte sååå mycket dyrare att beställa efter egna mått......det gjoirde jag!

                              Mvh

                              Deathdealer
                              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #30
                                höjd är snyggt, tar inte mer plats i rummet och hur mycket besvär orkar man göra sig för att få 10 cm bredare egentligen?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...