hej hej, vad tycks?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola
    Användare
    • August 2002
    • 1232

    #16
    Hej igen,

    Hur är det att få lek av dessa firrar?
    det blir ju alltid fart å fläckt av det=)
    Mycket roligare också.
    Men i den blandningen så finns det väl bara scalarerna som simmar där "uppe" i akvariet? förutom tetrorna då.blir itne det lite tumt?
    Vill som sagt ha mycket fisk inte för mycket och itne för lite.

    Växter:

    Det vill jag också ha mycket, snyggt.
    Många olika storlekar et.c.
    Eftersom jag vill ha många växter så kommer ju tetrorna kunna gömma sig om eventuella angrepp av en storre fisk kommer, det lär ju komma med tiden.
    men vad finns det mer för ciklider som lever "uppe" i akvariet? Vill helst inte ha för aggresiva eller nåt liknande så Scalarerna simmar runt hela tiden och är rädda, Obs! Scalarerna hur svårt är det egentligen att få lek av dem?

    Obs igen! hehe
    Jag såg en viss liten mal för ett tag sen som jag kom på nu, vet itne vad den heter, men om ni tänker er som en Ancictrus men mindre ca 4 cm var denna men den kan säkert bli större.
    Den sög med nästan hela undersidan av kroppen!! Har alldrig sett nåt liknande.
    Om ni vet vad jag babblar om så får ni gärna skriva ner lite fakta om denna firre också... te.x kommer den från sydamerika? algätare? fredlig? ja ni vet...
    Svara gärna på allt om ni kan/vill.

    Mvh Ola




    ola lindeberg
    ola lindeberg

    Kommentar

    • Anette
      Användare
      • April 2002
      • 178

      #17
      Flaggcikliden är en ciklid som mestadels håller till i den övre halvan av akvariet och den passar väldigt bra ihop med scalarer. Samma biotop, samma temperament...

      Anette

      Kommentar

      • Ola
        Användare
        • August 2002
        • 1232

        #18
        Hej,
        Jo det är sant men hur går det då med mina tetror?
        hehe.

        ola lindeberg
        ola lindeberg

        Kommentar

        • Anette
          Användare
          • April 2002
          • 178

          #19
          Satsa på höga, lite vuxnare tetror. Undvik de långsmala sorterna. Våra vinkeltetror har klarat sig bra men börjar nu dö av ålder...
          Rosentetra eller något liknande kan vara bra om du inte köper dem som små, små fiskar utan får tag i exemplar som hunnit växa till sig!

          Lycka till
          Anette

          Kommentar

          Arbetssätt...