Saknaden efter fiskar.nu.
Såsom en minnesord brukar det i dagspressen förekomma att man på ettårsdagen av någons frånfälle skriver några rader till åminnelse av personen i fråga. (en nekrolog) Det är ju nu drygt ett år sedan fiskar.nu skrev ett inlägg på ciklid.se och jag saknar verkligen dessa inlägg. Jag tror nog inte att fiskar.nu fallit bort eller gått hädan men inläggen lyser med sin frånvaro. Fiskar.nu hade inlägg på ciklid.se som man inte kunne annat än njuta av.
Inläggen var oftast av det slag att man knappast kunde veta om de hade för avsikt att driva med oss eller om de var av allvarlig natur. Spetsfundigheten i dessa inläggvar av sådan natur att jag vid många tillfällen när jobbet inte kunnat tillfredställa mina behov av humor och lystnad på nöjen har plockat fram alla inlägg från fiskar.nu och sedan suttit och skrattat för mig själv en liten stund. Resten av dagen har sedan förlupet utan att upplevas som långa.
Jag vill nu att vi alla ägnar en minut (tyst??) åt de som skriver roligt på vår sida (ciklid.se)
Kommentar