Köp&sälj inte alls så effektivt!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • June 2005
    • 1103

har köpt o sålt på ciklid.se utan problem och hittat mycket med t.ex köpes annonser =) tycker det är super. Ibland kan det vara lite segt som med den ramp jag har till salu, funderar och lägga den på blocket o se där kan man sälja allt och snabbt.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

Kommentar

• ryghar
      Användare
      • October 2002
      • 215

Jag tycker absolut att köp o sälj är bra att ha, men det går ju inte som sagt att jämföra med blocket. Med de förändrignar som verkar komma tror jag det blir ännu bättre.

Jag kan nämna att det kar jag har idag är köpt via annons här på ciklid.se och jag är myket nöjd
      Janne
      Min Zoon

Kommentar

• wenger
        Användare
        • February 2003
        • 233

Kan man söka på stad när nya köp och sälj kommer? Som det är nu på län så går ju sthlm och skåne på samma å blir ju avis på alla fina fiskar ni har där ner . Skämt åsido så skulle det ju gå fortare att leta efter det man vill ha. Det bästa med köp/sälj är ju alla trevliga människor man träffat genom åren

Kommentar

• PowerMerca
          Användare
          • March 2005
          • 173

citat:
          --------------------------------------------------------------------------------

Felet är att Sverige är avlångt.
          Ett stort problem vi har när vi ska handla saker...det borde regeringen ta och göra något åt...

Jag tycker att det är långt att åka till andra sidan Östergötland...

Kommentar

• Lars Andersson
            NCS Medlem
            • October 2002
            • 601

Det är absolut inget fel på köp och sälj. Jag tror att det är så att är man känd som seriös odlare med bra kvalitet på sina avelsdjur och ungdjur så får man flera svar. Tyvärr är Sverige ganska stort men jag tycker mig se att om köparen vet att säljaren har bra djur att sälja så åker dom ganska långa sträckor. Den som vet vad han vill ha åker gärna 200 - 300 km enkelväg för att få det bästa. Jag har haft kunder som har åkt 600 kilometer (enkelväg) för att köpa fisk.

Vill man sälja prylar och akvarier så är säkert Blocket överlägset. Där spelar ju inte kvaliten riktigt samma avgörande roll. De som odlar har oftast upparbetade kanaler för att bli av med sin fisk och jag vill nog påstå att de mest väl sedda odlarna oftast beklagar att de inte kan få fram mer fisk. Detta hörde jag senast i torsdags av en av landets mest välsedda odlare. Har man inte alltför udda fisk och har ett bra renomé så brukar det vara kö på fisken.

Som någon skrev.. Varför betala billigt för skit när man kan köpa kvalitet dyrt (men det är det inte så många som förstår) De flesta vill ju ha billigt skit.

Och, så var det ett gäng Stockholmare som åkte 200km bara för att titta på en massa Tropheus och nog fanns det att titta på alltid.

Det snyggaste just nu... ett tjugotal Linanguyngel tillsammans med ett tiotal Kashesayngel mot nästan vit botten, Uj så grannt..

PS jag saknar "fiskar.nu" Var tog denna "friska fläkt" vägen. Att bara läsa gamla inlägg av denna "fläkt" när det är tråkigt på jobbet håller inte så länge till. "Arvika" nästa.

Att åka tvärs över Östergötland tar max 45 minuter. Det är fan i mej inget mot att sitta flera år med dåligt inköp. Själv sitter jag mitt i Östergötland så det tar bar en halv timma till mig. (Har du en bra Merca tar det max 25 minuter)

Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• Jonas E
              Användare
              • February 2003
              • 2533

" ciklid.se köp å sälj e bara ett stort skämt tycker jag"

Chicke. kan du inte bara avregistrera dig och sluta upp med dina dåliga inlägg?

Tack vare ciklid.se har jag sålt och köpt mer parten av min fisk (direkt via annons eller indirekt via kontakter jag fått vid tidigare fiskförsäljning/fiskinköp). Det enda jag inte köpt via ciklid.se är lite viltfångad malawi som jag köpt direkt från butik.

att kalla ncs's annonsavdelning för ett skämt är rent ut sagt för jäkligt. 1. Det är gratis, det kostar dig inte en krona att annonsera vilken fisk du vill och till vilket pis som helst. 2. Du når minst 1500personer via hemsidan + alla som kolla in lite då och då. 3. Du får oftast tag i kvalitetsfisk. 4 Det finns kanppt några fiskannonser på blocket.se.

Och som andra nämnt före mig, jag åker gärna 20 mil för kvalitetsfisk.

Så jämför man blocket och ciklid.se med samma förutsättningar (ex. lika besökarantal) så tror jag att du lättare får sålt din fisk via ciklid.se.

/Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• imported_n/a
                Användare
                • October 2004
                • 531

Hej!
                Jag vill inte vara elak på något sätt,självklart har vi i NCS ett brra säljställe men det tar sån tid och få det sålt.Mvh Ann-Mari
                bryggan

Kommentar

• imported_n/a
                  Användare
                  • October 2004
                  • 531

Hej!
                  Jarinen,det är riktigt vad du säger det är seriösa akvarister som annonserar på Köp&sälj.Mvh Ann-Mari
                  bryggan

Kommentar

• imported_n/a
                    Användare
                    • October 2004
                    • 531

Hej!
                    Chicke jag tycker att du är orättvis när du säger att Köp&sälj är ett skämt.Vad vill du få ut av NCS?Förvisso har jag haft svårt att ibland fått sålt men jag skulle aldrig kalla Köp&sälj för ett skämt.Jag tycker att det är en bra sida.Som Jarinen sade jag fick mina diskus sålda till en seriös akvarist.Mvh Ann-Mari
                    bryggan

Kommentar

• PowerMerca
                      Användare
                      • March 2005
                      • 173

Nej, det är inte så att jag har en merca. Jag får inte ens köra bil än. Merca är bara ett smeknamn.
                      Och det tar minst 3 timmar att åka fram och tillbaka från Söderköping till Motala/Boxholm etc.
                      Men visst, är det något man verkligen brinner för, verkligen villha eller något svårhittat så hindrar det ju inte än att åka så långt.
                      Och har man obegränsatr med tid också...

Kommentar

• Havs
                        Användare
                        • December 2004
                        • 607

citat:Ursprungligen skickat av Lars Andersson

Det är absolut inget fel på köp och sälj. Jag tror att det är så att är man känd som seriös odlare med bra kvalitet på sina avelsdjur och ungdjur så får man flera svar. Tyvärr är Sverige ganska stort men jag tycker mig se att om köparen vet att säljaren har bra djur att sälja så åker dom ganska långa sträckor. Den som vet vad han vill ha åker gärna 200 - 300 km enkelväg för att få det bästa. Jag har haft kunder som har åkt 600 kilometer (enkelväg) för att köpa fisk.

Vill man sälja prylar och akvarier så är säkert Blocket överlägset. Där spelar ju inte kvaliten riktigt samma avgörande roll. De som odlar har oftast upparbetade kanaler för att bli av med sin fisk och jag vill nog påstå att de mest väl sedda odlarna oftast beklagar att de inte kan få fram mer fisk. Detta hörde jag senast i torsdags av en av landets mest välsedda odlare. Har man inte alltför udda fisk och har ett bra renomé så brukar det vara kö på fisken.

Som någon skrev.. Varför betala billigt för skit när man kan köpa kvalitet dyrt (men det är det inte så många som förstår) De flesta vill ju ha billigt skit.
                        Seriösa odlare med bra kvalitet? Hur skall man kunna veta om det är en sådan odlare som ligger bakom en annons? Speciellt svårt att avgöra blir det för oss nykomlingar.
                        Jag har själv köpt på mig röd zebra från olika håll. Kvaliten är minst sagt mycket skiftande. Jag tar bara reda på yngel från två riktigt fina honor, resterande honor för spotta bland de vuxna fiskarna. Så vill man ju helst inte ha det.
                        De riktigt seriösa, annonserar de på NCS? Är det inte så att de har sina direkt kanaler till örebro mm?
                        Min zoon

Kommentar

• medion
                          Användare
                          • August 2003
                          • 243

Visst kan det kanske vara svårt att få sålt fiskar eller utrustning här på ciklid.se men då kan man ju ställa sig frågan om varför man inte får sålt sina fiskar/saker.

Ncs har ett visst antal medlemmar.Alla är kanske inte aktiva här på ciklid.se
                          Många som är aktiva här kanske har fullt i sina kar och är inte ute efter mer?
                          Sedan så har ju priset en stor betydelse när man säljer/köper.
                          Tillgång och efterfrågan styr ju väldigt mycket det med.

Kommentar

• jullen
                            Användare
                            • March 2005
                            • 628

citat:Ursprungligen skickat av Fjärilscikliden

" ciklid.se köp å sälj e bara ett stort skämt tycker jag"

Chicke. kan du inte bara avregistrera dig och sluta upp med dina dåliga inlägg?

Håller med..

mvh ville.

375 L Malawi
                            585 L Malawi
                            54 L Johanniyngel
                            25 L OB rödzebrayngel

Kommentar

• jarinen
                              Användare
                              • April 2003
                              • 1888

Hehe , prismedveten när det gäller fisk? Jag är superglad bara jag får tag i de fisk jag vill ha. Priset kan ibland kännas besvärande men det går över
                              .

Har både sålt och köpt fisk via NCS med framgång.

Mvh Jari

Kommentar

• deathdealer
                                Användare
                                • August 2004
                                • 1639

Detta är väl absolut inget problem *asg*
                                Jag har en SAAB 9000 till salu, och om jag lägger ut denna för försäljning, så innebär det inte att jag får den såld på stuts!?!??!?

Att man lägger ut produkter på köp/sälj, så FÖR att man ska få den såld, behövs en KÖPARE med BEHOV av just den produkten JUST DÅ!

Inte sjutton köper ni allt ni erbjuds varje dag som t.ex reklam??? NEJ, det spelar ingen roll om det är billigt eller betydligt billigare....
                                ANNONSTEXT: Nu kan du köpa denna PlasmaTV för endast 19999:- - tidigare 39999:-.......köper ni inte den direkt????? VARFÖR INTE????
                                Jo - för ni har inget behov eller råd eller vad det än kan vara!

SAMMA sak gäller på Ciklid.se - bara för att man lägger ut fisk, kar eller vad det nu kan vara, så innebär det INTE med automatik att folk TOKKÖPER!!!!

Sen är det kanske lite FÅNIGT att jämnföra BLOCKET med Ciklid.se......hur många hundratusen besöker den siten varje dag???? kontra Ciklid.se???

Att man lägger upp annonser på Ciklid.se tycker jag är SUPER...SLUTA INTE MED DET...men gnäll INTE och ställ INTE krav på at tman inte får sålt....

Deathdealer
                                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

Arbetssätt...