Håller på att omvandla ett av mina akvarium till ett västafrikanskt med 2 Polypterus senegalus (fengäddor, 25-30 cm), 4 Xenomystus nigri (knivfisk, 15-20 cm), 4 Pantodon buchholzi (fjärilsfisk) och rejält med växter från regionen. Sen har jag fuskat lite med renhållarna och använt pansarmalar och plecostomus. Vill byta ut dessa mot deras västafrikanska ”motsvarigheter” (om det finns några), och även tillföra 4-6 västafrikanska ciklider. Har ett par ciklidarter som jag tror kan passa in men är övertygad om att ni har bättre koll på västafrikaner.
Är ute efter en färgglad fredlig lagom stor (10-20 cm) art som inte ger sig på växterna och som inte gräver alltför mycket. Burken är på 375 l och knivfiskarna behöver lite mer konkurrens i mittenregionen.
Tar även tacksamt emot förslag på små västafrikanska malar och en bra algätare, men en färgglad ciklid är för stunden viktigare.
Är ute efter en färgglad fredlig lagom stor (10-20 cm) art som inte ger sig på växterna och som inte gräver alltför mycket. Burken är på 375 l och knivfiskarna behöver lite mer konkurrens i mittenregionen.
Tar även tacksamt emot förslag på små västafrikanska malar och en bra algätare, men en färgglad ciklid är för stunden viktigare.
Kommentar