Diskus vill som bekant ha rätt varmt vatten för att trivas så därför undrar ja nu lite försynt vilka växter som gillar värme / klarar av att hantera lite högre temperaturer än vanligt? Vore ju inte så kul om alla ens växter blev svarta och dog av värmeslag eller något liknande. Är intresserad båda av växter modell stora som små, höga som låga osv.
Vilka växter gillar hög värme?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kolla in denna sajt och välj "Discus" under "Species list"....då får du upp de växter som går bra med Discus och de temperaturförhållanden som finns i ett sådant akvarium.
Det var ganska mycket att välja på...
Växter som fungerar bra och som jag själv hade tillsammans med Discus var bl a den klassiska svärdsplantan. Den är tacksam att ha i akvariet. -
Du kan kolla på www.tropica.com där står vilken temperatur växter trivs i. Det går att söka på önskad temperatur i advanced search uppe i höger hörn.Janne
Min ZoonKommentar
-
-
Hej!
Jag har jättevallisineria till mina diskus,och jag har 29 grader i akvariet,och det fungerar bra.Mvh Ann-MaribrygganKommentar
-
Återkommer med enveten tjatighet: Stjärngräs, Heteranthera zosterifolia. Mina växer illande klargröna trots att tempen långa perioder överstigit 30 °C.
I övrigt är ju Tropicas hemsida bra.Kommentar
Kommentar