Finner att Hikari pellets och Tropical Cichlid Sticks innehåller för mycket färgämne. Färgar även vattnet på sikt. Tacksam för tips på ofärgat foder. Gärna pellets/sticks eller granulat.
OFÄRGAT FODER
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
jag matar med Hikari Gold det är koi foder men är 40 procent protein och det fungerae bra på mina fiskar -
Är inte posenten jag är ute efter utan finna ett ofärgat eller lågt färgat foder. Angående posenten så ifrågasätter jag att fisk kan tillgodogöra sig protein i halter över 15 posent. Maten går ju rakt igenom den korta tarmsnutten.Kommentar
-
-
-
citat:Ursprungligen skickat av johanssonsan
Angående posenten så ifrågasätter jag att fisk kan tillgodogöra sig protein i halter över 15 posent. Maten går ju rakt igenom den korta tarmsnutten.Anders LKommentar
-
Jag "blötlägger" mina i ca 10-15 minuter INNAN jag lägger dessa i karet...funkar super, ingen LUKT, och def ingen färgning av vatten!
DD"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
Kommentar