Det Gamla Akvariet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-El
    Användare
    • August 2005
    • 255

Det Gamla Akvariet

Har ett litet 75 liters kar som just nu står tomt. Frågan är vad man skall göra med det? Det enda som finns i nu är lite växter plus grus.

Till saken hör att pump, doppvärmare mm är starka nog att fixa ett kar upp till 400 liter. Frågan är nu om man skall satsa på att behålla det lilla karet som det är eller om man skall försöka skaffa sig ett billigt begagnat 300 kar istället?

Tacksam för råd och synpunkter.

Känns ju lite grand som att det inte går att göra så mycket med ett 75 liters direkt...
  • blackened
    Användare
    • January 2005
    • 1042

Om jag säger såhär. Hur du än gör så kommer du ångra dig att du inte fixade större, oavsett vad du ska hålla för fisk. Så satsa på ett nyare 300+ i stället =) Gick själv från 222 till 400 nyligen och 400 känns lika litet som 222:an gjorde helt plötsligt. Vet inte hur stort man måste köpa för o bli nöjd

Kommentar

• Peter_F
      Användare
      • January 2004
      • 172

Mitt 720 känns litet efter bara några veckor. Hade lätt fått plats med ett kar som är dubbelt så långt...
      "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

Kommentar

• blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

Det är egentligen en helt underbar egenskap det där med att ständigt vilja ha större. Vår girighet är ju trots allt till firrarnas gagn i detta fall.

Kommentar

• davide
          Användare
          • December 2003
          • 335

Finns MYCKET roligt man kan göra i 75L Men mer i ett större =)
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

Kommentar

• PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

Beror väl lite på vad för sorts fisk du vill köra i karet? En del mindre fiskar (Nannostomus, andra tetror och en del barber) kommer enligt mig mer till sin rätt i ett litet kar - man ser dem oftare och kan spana på detaljer. Som ciklidkar är det annars i minsta laget, undantag Apistos, en del snäcklekare eller enstaka par av något annat. Små kar är skoj och stora kar är skoj. Köp ny pump till det lilla och ett större kar för nuvarande pump - två flugor i en smäll!!

Hilsen,

P
            Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...