Konica Minolta DiMAGE Z5

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Wrang
    Användare
    • April 2002
    • 33

Konica Minolta DiMAGE Z5

Någon som har denna kamera som kan hjälpa mig. Försöker att fota mitt saltvattensakvarium med det blir bara SKIT bilder.
    Antingen för gula eller mörkt

Har testat olika allternativ med att ställa in ISO, Vitbalans etc men lyckas ändå ej att få till bilderna.

Tacksam för svar och hjälp!
  • jinnarparen
    • April 2002
    • 2670

Har en likadan kamera själv.
    Den behöver mycket ljus för att det skall bli bra bilder så jag har använt blixt (och då blir de gula, mer om det senare) eller bygghalogenlampor.
    Vad det gäller vitbalansen så har jag för mig att jag ställde in den på blixtbelysning och då blev det bättre. För att få det ännu lite bättre så använde jag mig sen av photoshop för att efterjustera.

Vad det gäller akvariefotografering så är väl kameran inte världens bästa då den vill ha lite mer ljus för att det skall bli bra. Men något som trots allt är bra är den snabba autofokusen och antiskakfunktionen. Just antiskakfunktionen gör att du kan ta bra bilder med slutartider på 1/30 sekund
    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Christian Wrang
      Användare
      • April 2002
      • 33

Tackar ja ljus é det nog ej problem med kör som skrivet med saltvattensakvarium så jag har just nu ca 300watt ljuse över karet. Kommer uppgradera till 500watt i slutet på veckan
      Skall testa det där med blixtbelysning som du föreslår

mer tips

Kommentar

Arbetssätt...