Upplever det svårt att få tag i Diskus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle

Upplever det svårt att få tag i Diskus

Jag finner det svårt att få tag i bra diskus i dalarna. Visst finns det diskus hos zoo affärerna, men dessa är dyra och i dåligt skick. Jag har annonserat flera gånger här på ciklid.se men utan resultat. Det finns många som håller på med diskus nu för tiden, men tydligen ingen som odlar och säljer inom mitt område. Det blir dyra fiskar om man skall åka till dem som har, dvs i södra delen av landet. Är det någon som har några tips?
  • ryghar
    Användare
    • October 2002
    • 215

Har du kollat på http://www.fiskformedlingen.se/ ?
    Janne
    Min Zoon

Kommentar

• Kalle

Bra ide till sida, dock inte så mycket på diskus fronten. Tack för tipset

Kommentar

• Kalle-El
        Användare
        • August 2005
        • 255

Var och snackade med affärer i Göteborg om detta och de rekomenderade mig att vänta med Diskus till slutet av september då det först då skulle börja komma in större leveranser.

Nu kan det ju vara illa ställt med Dalarna, men jag skulle nog ge det några veckor till...

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Kalle: Har du pratat med Runo på Expert Zoo i Ludvika?

Kommentar

• Kalle

Jag har varit hos Runo och kollat. Han brukar ha mycket och bra kvalitet på många arter. Dalarnas bästa akvarieaffär om du frå¨gar mig. Dock så har hans diskus problem att klara sig i mer än två veckor. Alltså dyra fiskar i dåligt skick.

Kalle

Kommentar

• Mats Bruér
              Användare
              • May 2003
              • 47

Kolla in denna länk, kvalitet och kunnande. Bra att ha att göra med,
              tror att han levererat på olika sätt inom Sverige.

Mats Bruér
              www.discusklubben.dk
              720 l diskus
              540 l diskus

Kommentar

• jimel
                Användare
                • January 2005
                • 63

va hos diskus varberg i lördags och hämtade hem 6st fina diskusar, mycket bättre priser än vad man kan hitta i stockholmstrakten.

MVH / Jimmie
                Min Zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275432

Kommentar

• PowerMerca
                  Användare
                  • March 2005
                  • 173

inte för att norrköping ligger nära dalarna, men om du har vägarna förbi tycker jag att du ska titta in på djurmagazinet på ingelsta. Vilka diskusar. 3000 kronor paret. Jösses om man bara hade pengar.

Kommentar

• jarinen
                    Användare
                    • April 2003
                    • 1888

citat:Ursprungligen skickat av PowerMerca

inte för att norrköping ligger nära dalarna, men om du har vägarna förbi tycker jag att du ska titta in på djurmagazinet på ingelsta. Vilka diskusar. 3000 kronor paret. Jösses om man bara hade pengar.

Jäpp, det är ett riktigt fint "rödturkos" par jag gissar att du syftar på, har suktat på dom men 3000:-, nix! de förblir nog i affären. Kan ochså i sånt fall rekommendera ett besök på aquarium africa ochså i norrköping, där finns en grupp Discus grön "santarem" VF 8 st och absolut fullvuxna och mäktiga så man blir tårögd. De är till salu för rätt pris, de är dyra, men prisvärda! Praktex.

Mvh Jari

Kommentar

• Kalle

Visst finns det bra diskus hos handlarna också. Men de mest fina/välskötta brukar enligt min erfarenhet vara hos privata odlare. Frågan kvarstår dock finns det någon sådan i Dalarna?

Kommentar

• Juno
                        Användare
                        • July 2003
                        • 21

Hej Kalle!

Det finns en affär som heter Zoovaruhuset som ligger i Krylbo. Affären är inte spec bra men de hade en del hyfsade diskus sist jag var förbi.
                        MVH Jocke
                        Juno

Kommentar

• discusred
                          Användare
                          • June 2004
                          • 851

[/quote]

Jäpp, det är ett riktigt fint "rödturkos" par jag gissar att du syftar på, har suktat på dom men 3000:-, nix! de förblir nog i affären. Kan ochså i sånt fall rekommendera ett besök på aquarium africa ochså i norrköping, där finns en grupp Discus grön "santarem" VF 8 st och absolut fullvuxna och mäktiga så man blir tårögd. De är till salu för rätt pris, de är dyra, men prisvärda! Praktex.

Mvh Jari
                          [/quote]

Vad menar du med rätt pris? Inget pris utsatt och väntar på bra bud?
                          Är ute efter vildfångade.

Kommentar

• jarinen
                            Användare
                            • April 2003
                            • 1888

citat:Ursprungligen skickat av discusred

Vad menar du med rätt pris? Inget pris utsatt och väntar på bra bud?
                            Är ute efter vildfångade.
                            Priset är relevant men alldeles för högt för mig i nuläget och jag ville inte att det ska se ut som en annons men jag mailar dig deras tel n:r.

Mvh Jari

Kommentar

• PowerMerca
                              Användare
                              • March 2005
                              • 173

citat:Ursprungligen skickat av jarinen

citat:Ursprungligen skickat av PowerMerca

Mvh Jari

var ligger det. Har aldrig hört talas om. Vad har de för fisk?? Eller är det en privat.

Kommentar

Arbetssätt...