Jag finner det svårt att få tag i bra diskus i dalarna. Visst finns det diskus hos zoo affärerna, men dessa är dyra och i dåligt skick. Jag har annonserat flera gånger här på ciklid.se men utan resultat. Det finns många som håller på med diskus nu för tiden, men tydligen ingen som odlar och säljer inom mitt område. Det blir dyra fiskar om man skall åka till dem som har, dvs i södra delen av landet. Är det någon som har några tips?
Upplever det svårt att få tag i Diskus
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Var och snackade med affärer i Göteborg om detta och de rekomenderade mig att vänta med Diskus till slutet av september då det först då skulle börja komma in större leveranser.
Nu kan det ju vara illa ställt med Dalarna, men jag skulle nog ge det några veckor till...Kommentar
-
-
Jag har varit hos Runo och kollat. Han brukar ha mycket och bra kvalitet på många arter. Dalarnas bästa akvarieaffär om du frå¨gar mig. Dock så har hans diskus problem att klara sig i mer än två veckor. Alltså dyra fiskar i dåligt skick.
KalleKommentar
-
Kolla in denna länk, kvalitet och kunnande. Bra att ha att göra med,
tror att han levererat på olika sätt inom Sverige.
Mats Bruér
www.discusklubben.dk
720 l diskus
540 l diskusKommentar
-
va hos diskus varberg i lördags och hämtade hem 6st fina diskusar, mycket bättre priser än vad man kan hitta i stockholmstrakten.
MVH / JimmieMin Zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275432Kommentar
-
inte för att norrköping ligger nära dalarna, men om du har vägarna förbi tycker jag att du ska titta in på djurmagazinet på ingelsta. Vilka diskusar. 3000 kronor paret. Jösses om man bara hade pengar.
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av PowerMerca
inte för att norrköping ligger nära dalarna, men om du har vägarna förbi tycker jag att du ska titta in på djurmagazinet på ingelsta. Vilka diskusar. 3000 kronor paret. Jösses om man bara hade pengar.
Mvh JariKommentar
-
Visst finns det bra diskus hos handlarna också. Men de mest fina/välskötta brukar enligt min erfarenhet vara hos privata odlare. Frågan kvarstår dock finns det någon sådan i Dalarna?Kommentar
-
Hej Kalle!
Det finns en affär som heter Zoovaruhuset som ligger i Krylbo. Affären är inte spec bra men de hade en del hyfsade diskus sist jag var förbi.
MVH JockeJunoKommentar
-
[/quote]
Jäpp, det är ett riktigt fint "rödturkos" par jag gissar att du syftar på, har suktat på dom men 3000:-, nix! de förblir nog i affären. Kan ochså i sånt fall rekommendera ett besök på aquarium africa ochså i norrköping, där finns en grupp Discus grön "santarem" VF 8 st och absolut fullvuxna och mäktiga så man blir tårögd. De är till salu för rätt pris, de är dyra, men prisvärda! Praktex.
Mvh Jari
[/quote]
Vad menar du med rätt pris? Inget pris utsatt och väntar på bra bud?
Är ute efter vildfångade.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av discusred
Vad menar du med rätt pris? Inget pris utsatt och väntar på bra bud?
Är ute efter vildfångade.
Mvh JariKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av jarinen
citat:Ursprungligen skickat av PowerMerca
Mvh Jari
var ligger det. Har aldrig hört talas om. Vad har de för fisk?? Eller är det en privat.Kommentar
Kommentar