###VARNING###

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RiTu
    Användare
    • August 2005
    • 15

    ###VARNING###

    Någon som använt Aquainteriörs damm mediciner?
    DET STÅR FEL DOS PÅ ALLA DERAS PREPARAT!!!!!!
    På kartongen står rätt men på flaskan 2,5ggr för mycket.
    Har precis tagit livet av bla en hel vf tropheusgrupp med skiten.
    Mejlade företaget på www.aquainterior.se o krävde ersättning och att de drog tillbaka produkterna och rättade till felet.Aquainteriör var inte intresserade av att göra något av det jag ville.
    DE HAR INTE ENS MEDDELAT ÅTERFÖRSÄLJARNA ATT DET STÅR EN DÖDLIGT HÖG DOS PÅ FLASKORNA.
    Det måste ju betyda att de skiter i att de tar livet av kundernas fiskar.Har nu fått reda på att en företagare meddelade dem att det stod fel på flaskorna minst en månad innan mej. FYYYY F####NN vilket företag.Någon som varit med om samma??

    RiTu
  • Fabbo
    Användare
    • September 2003
    • 210

    #2
    Aldrig varit med om något liknande. Men du borde väl försöka dokumentera/ spara bevis och anmäla dem till nån form av konsumentskydd.

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

      #3
      Ja det är dålig du borde kunna komma rätt lånngt med frågan för det är ju verkligen fel.
      Men dom kan ju bara hänvisa till förpackningen och om det står 2olika alternativ så borde du kanske ringt dom
      Sedan kan ju dom påstå att det kanske inte hade hänt om den använts i damm som den verka till att vara avsedd för.
      Måste bara fråga varför du använder dig av damm medicin och inte akvarie medicin???
      Men jag håller med ersättning och att produkterna tas tillbaka det är ju bra dom som förlora om kunnderna är missnöjda.

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

        #4
        Tar dosen livet av all fisk eller bara riftlakes arterna... om tex koikarparna tål det medans afrikanska ciklder inte tål det så blir det ju inte så lätt med tanke på att det är en medicin avsedd för fisk i damm...
        en tanke bara som slog mig, kanske är helt ute o cycklar.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • May 2004
          • 1403

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av RiTu

          Någon som använt Aquainteriörs damm mediciner?
          DET STÅR FEL DOS PÅ ALLA DERAS PREPARAT!!!!!!
          På kartongen står rätt men på flaskan 2,5ggr för mycket.
          Har precis tagit livet av bla en hel vf tropheusgrupp med skiten.
          Mejlade företaget på www.aquainterior.se o krävde ersättning och att de drog tillbaka produkterna och rättade till felet.Aquainteriör var inte intresserade av att göra något av det jag ville.
          DE HAR INTE ENS MEDDELAT ÅTERFÖRSÄLJARNA ATT DET STÅR EN DÖDLIGT HÖG DOS PÅ FLASKORNA.
          Det måste ju betyda att de skiter i att de tar livet av kundernas fiskar.Har nu fått reda på att en företagare meddelade dem att det stod fel på flaskorna minst en månad innan mej. FYYYY F####NN vilket företag.Någon som varit med om samma??

          Welcome to Earth ! Aquainteriör ger aldrig garanti! De sålde livsfarliga UV-aggregat för en tid sedan. En av mina vänner köpte massor av dessa och upptäckte snart att de är livsfarliga i drift. Han ville ha ersättning och att de omedelbart skulle ta bort aggregaten från sortimentet!
          Tror du att han har fått ersättning eller att de tagit bort produkten???

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

            #6
            Om ni skall skriva negativ kritik om en affär eller dess policy bör ni backa upp det med vad som gäller enligt konsumentlagen. Vissa av de saker ni bara anser vara "dålig service" kanske inte alltid är olagliga. Att de inte ger någon garanti till exempel tror jag ju inte på ett smack.

            En detaljist kan heller inte alltid ha full koll på varenda dosering eller teknisk specification på de saker som köps från leverantörerna även om det ju uppskattas om de har det.

            Det tråkiga med sådana här trådar är att de ofta baseras på ett eller ett par exempel på misskötsel från affärens sida, något som händer i alla butiker någon gång.
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

              #7
              Aquainteriör skötte mitt uvc-problem ypperligt, så fort leverantören kom med en ny modell så skickade de mig den utan att dividera. Fick hela utbytessatsen till mitt dammfilter. Jag blev mycket nöjd av den kundservicen.
              Anders L

              Kommentar

              • Mr.Fish
                Användare
                • May 2004
                • 1403

                #8
                Eh,..Jag visste -faktisk- inte att företaget hadde privat försäljning, då de även har grossist-verksamhet..
                Hur som helt kan vi [u]undgå forumsreglerna här ,då kompisen vart blåst
                på handlar nivå!

                Kommentar

                • RiTu
                  Användare
                  • August 2005
                  • 15

                  #9
                  Eftersom dosen stod på flaskan slängdes kartongen.Först dagen efter fick jag reda på att den riktigadosen stod på kartongen,av ewn kompis som uppmärksammat detta tidigare.Att jag använder damm- preparatberor på att oftast är det samma mediciner fast storpack=billigare, dessutom hade jag fått reda på att en del akvarie handlare använde medlet.Vet ej om det dödar koj men är garranterat inte ofarligt.
                  ZAPHI att man inte rättar till ett fel när man har möjlighet att spara livet på massa djur är väl ändå oetiskt om inte brottsligt.Affären där jag köpt preparatet VÄXTHUSET I KRISTIANSTAD har aggerat KANNON och försökt hjälpa så gott de kunnat.de har även satt upp skyltar om doserings felet.
                  ANLEDNINGEN TILL DENNA TRÅD ÄR ATT VÄCKA UPPMÄRKSAMHET ÅT PROBLEMET OCH RÄDDA LIVET BÅDE PÅ DAMM O AKVARIEFISKAR.
                  Skulle vilja att när ni nästa gång ser preparaten kolla om det står fel och meddela det till butiken så att de kan göra något åt det.
                  RiTu

                  Kommentar

                  • RiTu
                    Användare
                    • August 2005
                    • 15

                    #10
                    Om ni ser dosfelet själva mejla gärna företaget så kommer kanske felet att rättas till fortare.Alla preparat, ALLA flaskor hade fel dos i den butik jag handlade i dvs inget enskilt fel
                    RiTu

                    Kommentar

                    • bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

                      #11
                      tycker helt lart det ska göras en anmälan på det

                      Kommentar

                      • Mr.Fish
                        Användare
                        • May 2004
                        • 1403

                        #12
                        Gör whatever you want! -Men kom ihåg att din lokale handlare osså är hjälplös... sign, Mr.Fish

                        Kommentar

                        • RiTu
                          Användare
                          • August 2005
                          • 15

                          #13
                          Klart att det skall göras en anmälan!!!!men för att så lite skada som möjligt skall ske måste info spridas. Om JAG vinner eller ej räddar inga fiskar men det hade suttit jauvla gott att knäppa dem på näsan .
                          RiTu

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

                            #14
                            Vad var det för medicin och märke? Lite meningslöst med en varning annars... eller menar du verkligen alla preparat?
                            Anders L

                            Kommentar

                            • RiTu
                              Användare
                              • August 2005
                              • 15

                              #15
                              Jag menar ALLA mediciner märke:aquainteriör.medicinen jag köpte heter anti bakterie
                              RiTu

                              Kommentar

                              Arbetssätt...