Sportfiske i sommar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

    #31
    I Hossmoån. Vi var där idag igen och min polare drog en gädda på 13 kg och 120cm. Först trodde jag att det var en liten men det var en riktig gris. Den högg ca 3 m från båten när vi skulle ta upp woblerna. Vid landningen så tog jag tag i gäddan och gissa om jag skar upp tummen, så vi var tvungna o åka hem men polarn var hyffsat nöjd. Ska fixa lite bilder på den.
    Hans största gädda var 6 kg så han mer än dubblade sitt pb nu.

    Mvh/ BB

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

      #32
      Du skrev om Stensö innan? Vilken sida?

      /Jocke

      Kommentar

      • Bilbo
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 1159

        #33
        Har hitills inte varit ute så mycket, ca 10 gösar, ca 5 gäddor och lite abborre (den största på 0,875 kg (personbästa))

        Har planerat att passera drömgränsen på 1 kg för abborren i år. Har tidigare fått gös på 6,4 så det blir nog svårslaget utan att åka till kusten.

        Angående att regnbågen förstör kan jag säga att Gösen också är en bov i dramat att förstöra fisket i vissa sjöar. I den sjö jag fiskar för det mesta finns det i stort sett bara gös kvar, för 10 år sedan var abborrfisket fantastiskt och på höstarna kunde nätfiskarna få mer siklöja än de kunde bära hem. Nu finns det som sagt bara gös kvar, till och med gäddan börjar ta slut, och i och med att de är så många så är de inte särskilt stora heller. Trist

        När skall människan lära sig att inte plantera in fisk som inte hör hemma i sjöarna, men "money talks" och fiskevårdsföreningarna (ironiskt namn) ser bara alla dagsfiskekort de kan sälja, vi som fiskar på årskort får de inte in så mycket pengar på.
        // Magnus Arvidsson

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • June 2004
          • 1582

          #34
          Tjena, det är östra sidan mot öland i viken vid gustav vasa-stenen tyvärr har jag ej haft ork att fiska där i vår.

          Mvh/ BB

          Kommentar

          • salar
            Användare
            • June 2002
            • 227

            #35
            Sommarfisket kommer igång sent för mig. Laxfiske till midsommar. Fiskar nästan bara i fjällen nuförtiden.

            Gäddan är en bonus eller ogräsfisk om man så vill, jag äter den helst inte. Men en rolig sportfisk är det i grövre kaliber. Kaitumälv och rostuområdet (G.Westrins sandåsland) blir målen i sommar åter igen med hopp om 2kilos harr kanske denna gång.

            Inte så viktigt med vikten egentligen, bara skönt att andas ren luft, fotografera och njuta av tillvaron i en vacker och ännu så länge ganska orörd mark.
            SALAR

            Kommentar

            Arbetssätt...