FF

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • December 2004
    • 1324

FF

Ursäkta om jag är olydig men nu blir jag lite chockad. Man kan väl inte blocka ut hela ämnet? Fiskförmedlingen är ju en ny och fräsch grej som verkligen pekar framåt. Det känns ju helt mossigt att lägga locket på för att tråden kan fara ut i periferin ibland kring t ex frågor kring marknadsföring eller juridik. Liknar mer censur än moderering. Jag känner mig småkränkt över detta. Tråkigt, moraliserande och konservativt. Sorry, men så tycker jag.
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Det är väl inte alls speciellt konstigt. Eftersom NCS ansvarar för det som står på forumet vill de inte ta några risker vad gäller detta. Det är väl inga problem att diskutera vidare på deras egna sajt? Jag ser ingen som helst anledning till varför NCS skulle tillåta saker här som kan bryta mot reglerna och föreningspolicy.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Kalle-Maja
      Användare
      • December 2004
      • 1324

Fattar inte alls vad du menar. Förutom när du påstår att det inte är några problem att diskutera vidare på deras egna sajt, för det är det ju inte. Men det har jag inte sagt och det är tom retorik. Problemet är att man i detta forum avsäger sig en intressant diskussion och en spännande händelse och därmed missar progression i akvaristiken. Den där världen utan risker finns inte.

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

Håller med Kalle-Maja till fullo. Blev oxå väldigt förvånad att tråden låstes utan någon vettig anledning.
        Tycker att Daniel o Daniel har gjort ett förbaskat bra jobb!
        Tack vare denna eminenta sida så hittade jag ett gäng Callochromis pleurospilus som jag fastnade för och ett av mina 7 tomma akvarier får innevånare nästa vecka.
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Chicke
          Användare
          • May 2004
          • 497

Japp håller med, sjukt att den blockades.

Kommentar

• bmwpower
            Användare
            • December 2002
            • 1934

Håller med att den var löjligt att låsa tråden
            Det gick bra att föra diskution här på ciklid om hur den skulle byggas och om den skulle startas.
            Sedan så låser man för att det blir lite obekvämt snacka om att gå tillbaka i utveckligen

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

citat:Tycker att Daniel o Daniel har gjort ett förbaskat bra jobb!
              Det är det nog ingen som säger emot. Jag har som moderator inte varit med i den diskussionen där det avgjordes att den skulle låsas.
              Däremot så kan jag tala om min personliga åsikt.

Fiskförmedlingen är ett riktigt bra initiativ och jag välkomnar det verkligen som privatperson, hobbyist och som konsument. Jag var nog bland de första att registrera mig och genom detta tycker jag att jag aktivt visat mitt stöd för idén.

Sedan så kommer mitt "men"...

Som föreningsmedlem i NCS (ej som moderator) så har jag varit lite förvånad att NCS valt att hålla en tråd öppen där man har skapat en förmedling av fiskar som hålls av privatpersoner. Fiskförmedlingen delar upp personer efter ort och det är ju givetvis bra för oss som önskar finna fisk att köpa.
              Det som får mig att reagera är att NCS samarbetar med zoobutiker via olika erbjudanden till sina medlemmar, medans NCS även hjälper en nybliven "konkurrent" att förmedla sina tjänster på sitt internetforum. Här kan jag tycka att det känns fel rent affärsmässigt gentemot föreningens kunder.
              Fiskförmedlingen kan vara/bli ett hot emot Zoobutikerna och deras kunder då förmedlingen via sin egen sajt enkelt kan visa potentiella köpare vart just den fisken som köparen letar efter finns.

Jag tycker att NCS har gjort det dom kunnat för att hjälpa igång sajten och det är nog ingen här som inte gillar initiativet från t ex Pikkenix, Daniel Odell m m...det är för mig inte samma sak.

Det jag skrivit nu är min inställning och min åsikt och inte något som NCS uttalat sig för. Det vill jag bestämt påtala.

Gör inte det här till något tråkigt nu och börja prata negativt om NCS då föreningen faktiskt gett sitt stöd till Fiskförmedlingen i den mån de kunnat.

Kommentar

• Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 7334

Låsningen har gjorts i samförstånd med utvecklare av fiskförmedlingen, eftersom senare diskussioner mest gällt vidare utveckling av funktioner för Fiskförmedlingen, och det har ingenting med Ciklid.se och NCS att göra, och utvecklarna kommer att sköta denna info via sin egna hemsida.

Risken var också överhängande att inlägg skapas ungefär som detta;
                "jag hittade den och den fisken via fiskförmedlingen, och han och han säljer för XX antal kronor".

För sådant används Köp & Sälj avdelningen enligt paragraf 19 i forumsreglerna:

§19 Försäljning i alla dess former (köpes/säljes/bytes/skänkes) får inte förekomma på forumet. Detta hänvisas till avdelningen ”Köp & Sälj” på Ciklid.se
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Pikkenix
                  Användare
                  • March 2005
                  • 254

Vi på fiskförmedlingen är väldigt tacksamma för den tid ff diskuterats på ciklid.ses forum, de åsikter och idéer vi fått härifrån har varit ovärderliga för att få den som både odlare och konsumenter eftersökt (även om alla inte kan få vad de vill).

Tråden ang. FF är stängd i samförstånd med oss. Vi är som sagt tacksamma för den tid den fick vara igång men har hela tiden varit medvetna om att vi varit tvungna att stänga tråden så småningom - vi har under tiden fört en dialog med moderatorer för att hålla tråden till ämne och när det är dags att stänga ner den. Vi har nu nått en så pass stabilitet på ff att tråden kan stängas.

Vidare diskussioner kommer att gå att föras på fiskformedlingen.se där vi de närmaste dagarna kommer att öppna ett eget forum för frågor ang. FF.
                  Mvh
                  Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

japp, jag å pikkenix tackar för stödet å hjälpen och hoppas på en lysande framtid för oss alla
                    fish r friend

Kommentar

• Kalle-El
                      Användare
                      • August 2005
                      • 255

Alltså om jag förstått saken rätt går det att nå och få reda på all information som fanns i FF-tråden på deras egen hemsida. Om så är fallet förstår jag inte varför folk surar över att tråden är stängd. Gå till hemsidan istället vetja.

Vem vet där kanske man t o m kommer att få fram mer information?!

Kommentar

• Daniel Odell
                        Användare
                        • January 2003
                        • 2437

nej, all "gammal" information arkiveras här. Allt nytt kommer synas i forumet på FF. men all arkiverad information har vi tagit till oss och använt för att förbättra sidan, så det är mest en "change log" nu.

all vidare utveckling diskuteras där det hör hemma, på FF.
                        fish r friend

Kommentar

• Chicke
                          Användare
                          • May 2004
                          • 497

Dags att stänga den här tråden!!

Kommentar

• Bilbo
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 1159

Eftersom alla verkar nått "konsensus" i detta ämne låser jag tråden!
                            // Magnus Arvidsson

Kommentar

Arbetssätt...