Det var jobbigt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Prayerman
    Användare
    • June 2004
    • 1314

    Det var jobbigt!

    Idag har jag flyttat mitt 600 liters kar till en annan vägg i vardagsrummet. Oh tjenare vad jobbigt det var! Jag var tvunget att få det helt rent och sandfritt i botten plus att jag har en massa firrar i. Jag höll på i ca 6 timmar i sträck, glömde att käka! Nu är jag färdig för soffan resten av kvällen![] Men det blev rätt bra!
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029
  • ryghar
    Användare
    • October 2002
    • 215

    #2
    Hehe jo flytta akvarier är inget man gör varje vecka som tur är. Varför var du tvungen att få det helt rent på botten? När jag har flyttat min 375a med sant så tar jag ut så mycket det går utan att överdriva. Ett par deceliter sant i karet gör ju inget när man bär.

    Kul att det blev bra iaf

    Janne
    Janne
    Min Zoon

    Kommentar

    • malplacerad
      Användare
      • May 2005
      • 877

      #3
      Och jag som tyckte det var jobbigt att släpa hem en säck sand inköpt på biltema imorse
      Jag antar att du fick hjälp? om inte förklara gärna hur du flyttade kolossen. Är nog stor risk att du somnar på soffan ikväll.
      ||||

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • June 2004
        • 1314

        #4
        Jo jag ville ha helt rent eftersom jag har frigolit på botten. Lite sand hade grypit under pågrund av slarv vid första uppstarten. Nu ville jag göra jobbet ordentligt. Jag har väldigt mycket sten i så det känns gott att det är bra gjort.

        Jo jag hade en kille som hjälpte mig med framförallt flytten av karet. Lite tungt att ta själv!

        För övrigt är det väl inget speciellt man gjort. Såg dock till att spara mycket vatten, faktiskt 1/3, så det känns gott. Jag var helt färdig igår, länge sedan man var så slut i kroppen och inte specillt skönt trött som man kan vara när man idrottat.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        • Karon
          Användare
          • April 2002
          • 880

          #5
          Sand under frigoliten är inget att bry sig om, lite som att kamma en flint . Frigoliten skyddar mot punktbelastning även om det gäller ett grus/sandkorn mellan frigolit och glas (kornet trycks in i frigon).
          Men visst, tycker man det är kul med extra jobb är det väl en utmärkt syssla, men visst, det känns säkert kul att se botten på akvariet någon gång

          Kommentar

          Arbetssätt...