starkt rött sken

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • inko
    Användare
    • July 2005
    • 28

    starkt rött sken

    hejsan, det jag är ute efter är ett rör som skulle fungera i min lysrörs ramp för två 36w fördelat på 65x65x13 = < 500L vatten. så det är en ganska liten ljuskälla för den storleken på kar, så det skulle vara bra om det vr ett stark sken.

    det jag är ute efter är ett "vitt" ljus till karet (på vattnet), jag har tänkt mig ett triton, och något mera? då jag har bla. röd zebra så skulle det passa med ett rött ljus till det röret, men skulle vara bra om det var ett starkt ljus då det inte är fler ljusrör.

    eller denna kombination kanske är helt galen (triton + något rött rör?) kanske finns det rör som skapar detta sken? kom med synpunkter!

    tack på förhand.
  • Torsten
    NCS Medlem
    • September 2002
    • 647

    #2
    Röd zebra = Grolux enligt min åsikt!

    Kommentar

    • inko
      Användare
      • July 2005
      • 28

      #3
      okej, men eftersom grolux inte ger så starkt ljus så kanske det finns ett bättre rör för mitt fall? jag har ju bara platts för ett rör till, eller tror ni det räcker med ett triton och ett grolux? blir det ett "klart" starkt vitt sken, som ändå gör dem röda och blå fiskarna lite djupare i färgen?

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • February 2003
        • 2533

        #4
        jag tror att aquarelle ger bättre ljus än triton. jag köpte några s.k. triplus men de ger inte hälften av vad ett vanligt aquastar ger. Förresten, aquastar är ett riktigt bra lysrör till malawiciklider.
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        Arbetssätt...