ska få ett 7oo liters akvarium i morgon....har i dag ett 325 liters med tio diskusar.."börja att bli trångt"...
nu till frågan, det är en back to nature c modul i 700liters,"behållare för filter" och tänkte använda den till att öka styrkan av filtreringen då jag bara har min fluval 403 från mitt 325 liters akvarium som jag ska till föra till 700 litres akvariumet.
dess utom ska jag använda minna två skumfilter som jag kör med air flow two..
så totalt så har jag 2200 l/t som filtrerar plus minna två skum filter.
kan denna filtrering räcka till ett 700 liters akvarium med diskus???
utan att man behöver att byta vatten till dö dagar...
tänkte köra med bio bollar "jbl filterballs filtax" i modulen med skum matta under o över...sedan driva det med en pump "jbl pro flow maxi 1000.. som pumpar 1000 l/t.... alltså inget dropp fiter....
är detta ett bara fungerande filter typ för diskus? har aldrig använt bio bollar tidigar...
någon som har använd detta tidigar eller har en annan ide om vad man gör med en sådan c modul inne i akvariumet...
var vänliga å dela med er... får mitt akvarium i morgon....tjiiiiihoooo!!!
någon som vet hur man får i gång filtret fort?
har hört något om att ta det gamla filtret o skaka om lite i det nya akvariumet o låta den nya pumpen suga upp det....
tackar på för väg o vätar på era svar med spänning...
nu till frågan, det är en back to nature c modul i 700liters,"behållare för filter" och tänkte använda den till att öka styrkan av filtreringen då jag bara har min fluval 403 från mitt 325 liters akvarium som jag ska till föra till 700 litres akvariumet.
dess utom ska jag använda minna två skumfilter som jag kör med air flow two..
så totalt så har jag 2200 l/t som filtrerar plus minna två skum filter.
kan denna filtrering räcka till ett 700 liters akvarium med diskus???
utan att man behöver att byta vatten till dö dagar...
tänkte köra med bio bollar "jbl filterballs filtax" i modulen med skum matta under o över...sedan driva det med en pump "jbl pro flow maxi 1000.. som pumpar 1000 l/t.... alltså inget dropp fiter....
är detta ett bara fungerande filter typ för diskus? har aldrig använt bio bollar tidigar...
någon som har använd detta tidigar eller har en annan ide om vad man gör med en sådan c modul inne i akvariumet...
var vänliga å dela med er... får mitt akvarium i morgon....tjiiiiihoooo!!!
någon som vet hur man får i gång filtret fort?
har hört något om att ta det gamla filtret o skaka om lite i det nya akvariumet o låta den nya pumpen suga upp det....
tackar på för väg o vätar på era svar med spänning...
Kommentar