Annonser - Fel utformade

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

Som lite smått ansvarig för annonserna så måste jag säga att det enligt reglerna är ok att bumpa sin annons och i vårt förslag till regler för nya köp&sälj så står det inte heller någonting om att man inte får bumpa sin annons. Jag gör det ibland och jag har även märkt att andra gör det men inte lika ofta som jag tror ni menar. En annons raderas efter 3 veckor eller någonting idag. När jag har annonser ute så bumpar jag dem minst 1 gång i veckan. Det är en fråga om marknadsföring.

En viktigt sak bara är att man inte får ha dubbletter liggandes!!
    Så så länge man inte har det (att man tar bort den gamla) så har jag inga som helst problem med att folk bumpar sina annonser.
    Mvh
    Robin

Kommentar

• Torsten
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 647

Jag e på Robins sida i frågan om Bumpningar.. Det e väl som att va på Dans, inte fasen låter jag alla andra stå framför mig när dom snygga tjejerna går förbi!

Kommentar

• ryghar
        Användare
        • October 2002
        • 215

Jag håller med om att det är jobbigt med folk som inte lägger ut priser. Det är ju lättare att bli lurad att betala mer än vad säljaren tänkt eller vad fiskarna är värda på så sätt.

Gällande bumpning så håller jag med Robin. Alla har ju samma möjlighet att bumpa sina annonser. Sen ska det ju inte gå till överdrift men en gång per vecka tycker jag är okej iaf

Janne
        Janne
        Min Zoon

Kommentar

• deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

citat:Ursprungligen skickat av ryghar

Jag håller med om att det är jobbigt med folk som inte lägger ut priser. Det är ju lättare att bli lurad att betala mer än vad säljaren tänkt.
          Janne
          Förhandlingarna e ju fria, det e ju bara erbjuda ett pris man tycker man vill betala och är man osäker så är det ju bara o skippa affären. Det finns många säljare som blir lurade med, även dom kan vara osäkra på priserna ibland. Se det från andra hållet, om du prutar ner en rödzebra från 35kr till 25kr... vem blev lurad då?! =) Det högre priset du får ge hos tex AM ger ju även en form av garanti som du sällan får när du handlar på privat annons.
          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Byttorp
            Användare
            • November 2003
            • 1585

Sure, bumpa på ni.

Men Robin, se då till att bygga om köp/sälj så att man får en uppdelning i olika kategorier eller något. För jag tycker iaf att det är tråkigt att behöva läsa en "supgerbumpares" annons om det "otroligt fina karet (som har kostat 22.000), men nu "bara" kostar 11.000 BVSA osv osv"

En uppdelning av köp/sälj kanske visserligen gör det svårare för de som i sina annonser säljer en stor blandning av fiskar/kar/osv. Men bättre för oss andra...eller?
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Varför skulle inte försäljaren få ha rätten att göra reklam för sin produkt i sin annons... låter ju smått märkligt eller har jag missat nått?
              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

Byttorp: Vi (moderatorerna) slipar hela tiden på idéer som ska göra hela ciklid.se bättre än vad sidan är just nu. En del är annonsplanket, en är forumet, en är fotogalleriet. Var sak tar ganska mycket tid att göra iordning. Eftersom det är en ideell förening och inte har några anställda för att utveckla delarna. Det går inte så snabbt och det är väldigt många som har "en fot i stöveln". (Många kockar du vet).

Den 1 september (vad jag vet) kommer stora delar av ciklid.se förändras. Forumet kommer att bli bättre och fotogalleriet ska bli bättre. Tyvärr hinns inte köp&sälj med i den övergången utan får vänta någon månad till. Hur upplägget för olika kategorier kommer att vara vet jag inte just nu. Men en sak vet jag och det är att det kommer att bli så himla mycket bättre och lättare att dels annonsera som för mig att sköta rensningen av icke godkända annonser.
                Regler för hur man ska och får annonsera kommer också att finnas.
                Mvh
                Robin

Kommentar

• Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

Robin.
                  Jag har den fullaste försåelsen för att det tar tid. Ciklid.se är en strålande sida med tanke på resurser och alla involverade gör ett jäkla jobb för att vi som inte bidrar skall kunna klaga på allt som inte finns....*ler stort* Jag har alltså inte framfört någon kritik på sidan som sådan what so ever....snarare lite kritik på oss som använder den, på som jag då tyckte, ett felaktigt sätt ibland. nåja, antar att detta inlägg inte behöver något svar....
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

Kommentar

Arbetssätt...