Vågmaskin någon som vet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Wikström
    Användare
    • March 2003
    • 127

    Vågmaskin någon som vet?

    Hej!

    är det någon som vet vart man kan få tag på en pryl av märket Hydor som man sätter på utblåset? Den gör så att vattenstrålen roterar och så är det filtermatta på den...nån som vet trots en lite märklig förklaring
    Mvh Erik
  • Rickard81
    Användare
    • January 2004
    • 91

    #2
    Jag har sett sånna på akvarie leasing så där borde de ju finnas.
    Lite långt att åka kanske

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • May 2004
      • 1403

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Erik Wikström

      Hej!

      är det någon som vet vart man kan få tag på en pryl av märket Hydor som man sätter på utblåset? Den gör så att vattenstrålen roterar och så är det filtermatta på den...nån som vet trots en lite märklig förklaring
      Denna "mojäng" lanserades förra året på interzoomässan i Nurnberg av Hydor. Jag var i deras utställningsmonter och blev, själv,nyfiken på vad den var till för. Svaret var att det är ett nitrifikations-hjälpmedel. Det trista är att jag blev erbjuden några stycken(de finns för olika flödeshastigheter), men att jag skulle hämta dem på Sön. eftermiddagen, men planerna ändrades och jag missade "det tåget
      dvs gåvorna" Tja, jag skulle ju ha kunnat ge dej en utvärdering av dem annars -dy eller sky-.. -Mr.Fish-
      -Mr.Fish-

      Kommentar

      • Rovfisken
        Användare
        • April 2005
        • 178

        #4
        men....du får ju ett grymmare kar om du istället skaffa slang så utblåset ligger precis vid ytan...då jävlar blir det vågor! dock kan det plaska en del....hehe, men malawina gillar det., "mojängen" e ju mest till för o sprida utblåset så det inte blir så hårt.vill du ha undervattensströmmar+ytcirkulation så e det ju bara köra dubbla powerheads+filter så blir det ju renare oxå
        Mina kar

        http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

        Kommentar

        Arbetssätt...