Jag tänker starta upp ett mindre akvarium (drygt hundra liter) med någon dvärgciklid, först hade jag tänkt mig fjärilsciklider, men så såg jag bilder på Apistogramma Panduro, tror den kallas Azurblå dvärgciklid. Verkar vara en mycket fin och intressent fisk! Är det någon som stött på den i någon butik runt Göteborg?
Azurblå dvärgciklid
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
affären som du brukar handla kan väl om inte annat ta hem den åt dig)Så gör lilla jag iallafall ifall en kund vill ha nån fiskAkvarist med begränsad kunskap!!! -
-
Ok, jag får göra det. Jag såg att den fanns med på Simontorps lagerlista, vilket borde betyda att de flesta affärer häromkring borde kunna få hem den ganska snabbt. Fast akvariet står ju här klart med växter och allt, och bara väntar på invånare.. Det hade varit kul att kunna fixa det i helgen. [8D]Kommentar
-
Tålamod och tillräckligt med pengar är två dyrbara dygder. [:p]
Ofta surt förvärvade. *har aldirg tillräckligt av dem själv*
Låter som ett läckert akvarium.Kommentar
-
Hej Tajga, är ganska säker på att Zoomässan i Kungsbacka har Panduro, dom har en drös av Apistogrammor och andra dvärgciklider. Dom har även en hemsida zoomassan.se med lagerlista (men ring först och kolla)
//MatsKommentar
-
Jag var faktiskt nere på zoomässan (innan jag läste ditt inlägg), men tyvärr hade dom inga inne just då. Så det blev fjärilsciklider istället. Och sen hittade jag Panduron på Herkules, så nu är det både och i akvariet! Blev bra till slut.
Tack för tipsen.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av L-Stefan
affären som du brukar handla kan väl om inte annat ta hem den åt dig)Så gör lilla jag iallafall ifall en kund vill ha nån fiskKommentar
Kommentar