Hjälp! Att ta bort bakgrund.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HDahlberg
    Användare
    • February 2004
    • 92

    Hjälp! Att ta bort bakgrund.

    Behöver få råd hur jag tar bort min frigolitbakgrund som är silokonad på insidan av akvariet. Finns det någon som har bra tips?

    Mvh

    Hasse
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    När jag gjorde det så använde jag mig av en morakniv och en hammare för att knacka hål på husfixen. Sedan var det bara att bestämt, men försiktigt ta bort bit för bit. Ett riktigt hästjobb!
    Men jag hade mig själv att skylla då jag satte in bakgrunden...

    Var extra försiktig där du vet att silikonskarvarna är för akvariet! Bättre att ta det lugnt och noggrannt än att bända och knacka som en galning. Ett akvarium kan vara skört, iallafall när man är och drar i saker runt silikonfogar.

    Kolla noga först hur det ser ut att vara fastsatt. Kanske är det limmat på ett lite speciellt sätt så att det går att ta loss stora bitar utan att man behöver jobba så mycket med kniven eller bända.

    Sista råd....fööööörsiktigt.

    Kommentar

    • Chicke
      Användare
      • May 2004
      • 497

      #3
      kanske inte e så bra råd direkt men när jag tog bort min så slet jag bara bort den Sen tog bort silikonet med en kniv. Va inga större problem...

      Kommentar

      • HDahlberg
        Användare
        • February 2004
        • 92

        #4
        Undrar. När jag har kommit igenom frigoliten och bara har rester frigoliten och silikon kvar. Kan man använda ättika för att lösa silikonresterna?

        Mvh

        Hasse

        Kommentar

        • malplacerad
          Användare
          • May 2005
          • 877

          #5
          Akvariesilicon är väl ättiksbaserat, så ättika hjälper nog inte.
          ||||

          Kommentar

          Arbetssätt...