Synodontis Nyassae

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

citat:Ursprungligen skickat av ozric

citat:Ursprungligen skickat av Micke

Petricola har svarta fenor med vitt i framkant.
    Jo,det har mina också,men jag menade kroppsfärgen...
    Det är fenkanterna som särskiljer dem från övriga arter. Kroppsfärgen brukar vara åt det bruna hållet.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• waterboy78
      Användare
      • August 2004
      • 41

Är detta en S.Nyassae? Halvdålig bild men ge iaf era synpunkter.

Kommentar

• _erik_
        Användare
        • February 2005
        • 242

Hehe, ursäkta om jag stjäl tråden men... hur mkt stör "gökmalar" lekande ciklider?

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Ursprungligen postat av waterboy78
          Är detta en S.Nyassae? Halvdålig bild men ge iaf era synpunkter.
          http://www.eif.fi/frisbeegolf/aqua/nyassae.jpg
          Ser inte ut som någon Synodontis från de stora sjöarna i vilket fall, men det är ju en svår bild att se på. Har haft lite olika Synodontis under åren, och min erfarenhet är att de växer långsamt - även med bra utfodring. Såvitt jag vet är det enbart ett fåtal arter som stannar i 5 cm klassen, så jag tror (poängterar tror) att dina blir större med åren.

petricolan som jag har är brun i kroppsfärgen. Har dock sett bilder på flera "färgvarianter" på petricolan, så de verkar finnas med lite olika grundfärg. Lite enklare att känna igen Tanganyika-malarna, det finns inga andra som har såpass långsträckt form såvitt jag vet. "Fettfenan" eller vad vi ska kalla den brukar även vara mycket långsträckt på dem, i jämförelse med andra, samt de mycket markerade vita strecken på fenorna.

Edit:
          Spanade lite på Planet Catfish, och det verkar vara rätt stor skillnad mellan ditt foto och de som ligger där:
          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

Hilsen,

P
          Senast redigerad av PatrikMalmo; 28 October 2005, 09:24.
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• waterboy78
            Användare
            • August 2004
            • 41

Tycker S.Nyassae ofta ser långsmal ut på bilder medan mina är mera knubbiga. Men andra akvarister har även förundrat sig över att Nyassae oftast ser olika ut beroende på om den är vild eller odlad. Kanske den kan bli ljusare i naturen p.g.a mörkare förhållanden eller dylikt?

Kommentar

• ozric
              Användare
              • March 2004
              • 3187

Är det nån som vet om/var man kan få tag på de vita S.Petricolan??
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

Kommentar

• waterboy78
                Användare
                • August 2004
                • 41

Vilken lycka att denna tråd gav mig exakt den information jag var ute efter.....

Kommentar

Arbetssätt...