citat:Om du tror jag uppmanar till brott så tycker jag du verkar lite korkad
Indonesien
Kollaps
X
-
-
Verkligt fina bilder och en verkligt imponerande fisk!
Ännu är jag ytterst förundrad över att det är lagligt att mata med levande ryggradsdjur hos er..? Man får alltså även mata ormar med levande möss..? *intresserad och förundrad* Hos oss har det varit olagligt att mata med ryggradsdjur sedan nåt tag i slutet av 80-talet om jag inte minns alldeles fel (kan ha varit början av 90-talet).-Alix-Kommentar
-
Jag ber om ursakt om jag var osmidig i mitt forsta inlagg, men jag forsokte att sa snabbt och smartfritt som mojligt skriva att NCS inte tillater diskussion av grodor som mat och att dett skulle sluta diskutteras, utan att direkt peka ut nagon. Mitt andra inlagg skrev jag for att jag blev arg. Nar det galler fragan om att mata med ryggradsdjur sa ber jag er att starta en ny trad, t ex med titeln: Vilka levande djur far man mata djur med? Jag kommer att svara i den traden. Inte i den har.
En bekant till mig lyckades odla den dar vanliga brunsprackliga ormhuvudfisken. De gick i UAFs lokal. Hanen vaktade pa samma satt som en "tradgurami". Om jag inte minns fel sa fick ynglen ga kvar tills de var ganska stora. Balla fiskar hursomhelst, som tal att diskutteras lange.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Mina största är runt 35-40 cm vilket är vad fishbase och usgs senaste arbete om channor (http://fisc.er.usgs.gov/Snakehead_circ_1251/) uppger som max storlek. Men det finns icke dokumenterade uppgifter om att de skall kunna bli uppåt 50cm långa.
//hanshKommentar
-
Kommentar
-
Min är >30cm ,va ca 18cm när jag köpt den och växte till 30 på 3-4 månader men har inte vuxit mycket de sista månaderna .... nån cm kanske .Kommentar
-
Snakehead? Hmmm det trodde jag var beteckningen på elakingarna i Stargate SG-1.
En liten nyfiken fråga har dessa firrar möjligen också gult lysande ögon?Kommentar
-
-
du Kall-el du värkar ha en riktig bad mader f.... ser ut som en riktig elak j...k..´vad är det för art?Kommentar
-
-
-
Det hjalper dig inte mycket, men Frisby Zoo i Hull (norra England) ar specialicerade pa ciklider och ormhuvudfiskar. Det ar inte varldens storsta affar, sa det blir bara ett 40 tal ciklidarter och hogst 10 ormhuvudarter (och de ballaste ar inte till salu!). De har ett gang stora somngobiider ocksa.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar