Inga problem. Jag tror det nya forumet som kommer om någon vecka har restriktioner vad gäller signaturlängd. Om inte annat skulle den ju krympas då
Dimidiochromis compressiceps Hur många liter?
Kollaps
X
-
-
Kommer det ett nytt forum om en vecka?
Det visste inte jag.mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
javlar vad coolt det kommer bli i din 375L peckers är lite avis
//tomKommentar
-
Du ska veta att du bara kan ha en compressiceps hane, fast de kanske du luskat ut själv..
Vet en som haft 2st fullvuxna hanar i ett 1000 liters 3 meterskar,
Den dominanta gjorde mos av den andra med tiden..
Sen bör du ha 3-4 honor minst!Kommentar
-
Nar en hane borjar jaga en utvald hona sa lovar jag att 150 cm och allt som oftast aven 200 verkar valdigt kort. Detta om hon inte slapper till direkt vill saga.
Men nar inte sexualdriften pockar pa sa gar det fint.Kommentar
-
japp 1+4 är det tänkt =) Borde väll funka med Maingano i karet med? De håller sig till sina grottsystem.
Ser ut som jag hittat en vuxen hane ialf. Bara honorna kvar då.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
När det gäller ciklider i allmänhet och haplisar i synnerhet finns det alltid mängder med hanar men ytterst sällan honor att få tag på, så jag rekommenderar nog att du skaffar ett gäng småttisar och låter dem para ut sig istället. (om du nu tänkt ha båda könen på dem)
Tony EnglundKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tony
När det gäller ciklider i allmänhet och haplisar i synnerhet finns det alltid mängder med hanar men ytterst sällan honor att få tag på, så jag rekommenderar nog att du skaffar ett gäng småttisar och låter dem para ut sig istället. (om du nu tänkt ha båda könen på dem)
Kommentar
-
-
Blir inte maingano frukost till compressiceps?
Lär väl inte direkt kännas kul att hålla dem ihop å veta att mainganon gömmer sig dagarna i ända för å rädda deras liv..
alla är vi olika..Kommentar
-
Compressicepsens rovgirighet tycker jag är lite överdriven. Sålänge jag inte släpper i fisk som är under 4cm till mina lever de ganska säkert.
Tony EnglundKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tony
Du förstår säkert vad jag menar, så den frågan var väl onödig?
Kommentar
-
Ska hämta ett gäng i morgon 5st 1+4 det var väldigt lugna av sig tydligen stog mest glode hela dagarna =/
Nu har jag ju ett 720kar oxå till övers så de kanske hamnar där, men som det är tänkt kommer de hamna i mitt snygga 375 =)4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
På min Zoon
-
Står i ett dilemma =)
Fick hem mina compressiceps idag 1+4 honorna är ca 10cm och hanen är fullvuxen + nån cm extra.
Den är dubbelt så stor om inte 3ggr så stor =)
Fiskarna är väldigt lugna tycker ja men de kanske är nu först i början bara men han har inte bråkat med de små ialf.
Ska jag försöka hitta större honor eller kommer dessa växa ikapp?
Nu går de i 375.an och det vart kalasfint men jag e sugen på att köra dem i det andra 720 karet som står tomt nu, värsta är att jag har bara 48 kvadrat att bo på och sanna var med nöd och näppe med på 2 kar o nu är det 3 stora. Hur ska jag övertala henne att det får plats =P4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
På min Zoon
Kommentar