ciklidsida ... ne så insnöade e vi inte. Min förhoppning e att alla labyrintfiskodlare ska hitta dit
Fiskförmedlingen.se
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Pangaea: Buggen tillfixad, tack för hjälpen!Mvh
Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening
Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)Kommentar
-
Kalle-maja: stämmer nog faktiskt att fisk ska var över odlare faktiskt, inte tänkt på det innan.
Förhoppningsvis så blir det mer än ciklider, vår första levandefödare-odlare registrerade sig idag faktiskt.
"Reglerna" ska nog skrivas om. Var svårt att skriva något bra där och nu när jag läser det låter det bara dumt. Förslag på formulering någon?Mvh
Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening
Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)Kommentar
-
Går det inte att lista upp arterna i kategorierna typ Zoopets artbeskrivning...dvs -Ciklider- Malawi, Tanganyika, Central Amerika etc?
Alla som önskar få tag på fiskar kanske inte vet just det latinska namnet utan vet att det är en Malawiciklid...då vore det enkelt och bara få se de arter som finns till salu på Malawiciklider etc.Kommentar
-
Detta finns redan Stefan!
Går du in på sök fisk - Avancerad sökning - lokalt ursprung så kan du välja där vilken världsdel/sjö som fisken du söker kommer ifrånKommentar
-
-
Sidan blir bara bättre och bättre. Men jag har tyvärr inte lyckats att lägga upp foton. Får alltid protest. Idag kunde jag inte heller lägga in nya arter..
Experience is something you get right after you need it.Kommentar
-
pejsta exakta felmedelanden här i tråden så kan vi (pikkenix) kolla på det och felsöka. vi är mycket tacksamma för all feedback och buggrapportering.fish r friendKommentar
-
Vill bara säga att jag är imponerad,bra gjort och utvecklingen på sidan är super, kan bli enormt.
Mycket beröm till company Danielas
mvh LennartKommentar
-
Snygg losn9ing pa "alla fiskar" listan.
Bugg?:
Nar jag klickar pa Parachromis loiselli eller managuense sa kommer det upp en odlare, men nar jag klickar pa odlaren sa kommer jag inte vidare. Det gor jag om jag t ex klickar pa odlaren for Otocinclus.
Hoplosternum thoracatum heter numera Megalechis thoracata. Vad ska ni gora at detta? En ide hade varit att be alla kontrollera alla namn mot FishBase. Problemet ar att inom ciklidistiken sa kor de flesta med Cichlid Press (och malnissarna med planet Catfish). Killifolket har sin egen namnsattning.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
hmmmm.....ni har inte funderat på att kolla in vissa användare och vilka bilder de använder? Var inne och kollade nyss och såg att flera bilder med zoopet-text använts av en användare.
Kan förstå att det skulle vara ett hästjobb att kolla alla, men kanske en text vid bilduppladdningsfönstret som förklarar att man måste använda bilder som man själv tagit (eller fått tillåtelse att använda). Jag tror inte att zoopet och andra som atningen fotograferat eller köpt bilder blir så glada ifall deras bilder används vid försäljning av yngel.
annar får jag säga att det blivit en toppensida!!/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Jag tycker att det ska vara ett krav att bilden ska vara pa det som saljs/odlas, inte en bild pa fisken.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson
Hoplosternum thoracatum heter numera Megalechis thoracata. Vad ska ni gora at detta?
Megalechis thoracata heter nu M. picta, och nu är det M. personata som får heta M. thoracata. Allt enligt:
Reis, RE, P-Y Le Bail & JHA Mol, 2005. New Arrangement in the Synonymy of Megalechis Reis, 1997 (Siluriformes: Callichthyidae). Copeia 2005: 678–682.
Det är väl ungefär en heltidstjänst att hålla ordning på alla namnändringar...
mvh DanielÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson
Jag tycker att det ska vara ett krav att bilden ska vara pa det som saljs/odlas, inte en bild pa fisken./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Var precis inne på cichlids.dk och startade en tråd om förmedlingen...tanken är att kanske även våra danska vänner ska få upp ögonen för registert...nu vet jag inte hur ni boys ställer er till danska odlare, men jag vet ju att många gör ju affärer över sundet.Kommentar
Kommentar