Skygga diskusar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hedghog
    Användare
    • August 2002
    • 12

    Skygga diskusar

    Jag har nu haft 9st diskusar på ca 1 år som e stora och fina i mitt 600l kar. Dom har gått där i ca 3månader nu och mår bra äter med stor aptit och är inte det minsta skygga.
    Jag skulle för 2 dagar sedan vara lite smart och stoppa i 6st diskusar till för att få lite mer fisk i karet. Dessa är betydligt mindre ca 5-10cm och är mkt skygga. Den största av dom nya diskusarna äter febrilt och simmar med mina tidigare 9st i stim. Men dom andra 5 e väldigt skygga och har stått och flåsat mest i ett hörn. Det har nu gått ca 49tim sedan jag släppte i dom nya fiskarna.. ?? Ska jag låta det vara och se hur det utvecklar sig i veckan eller kan man direkt säga att jag gjorde en tabbe som köpte för små fiskar och får leva med detta att dom är skygga och inte vill "vara" med dom andra i stimmet.??
    Någon som har några tips....

  • demasoni
    Användare
    • April 2002
    • 163

    #2
    Hej!
    Mina ¨discusar var super skygga i ca 4 dagar men sen blev de väldigt tåliga mot rörelse och nun kör de bara upp mot mat hålet när man kommer in i rummet.
    MVH Filip

    tropheus chimba
    Fuelleborni Katale

    Kommentar

    • hedghog
      Användare
      • August 2002
      • 12

      #3
      Hade du diskusar innan i karet då eller var det ett "nystartat" akvarium?
      För precis så var det med mina 9st första diskusar att dom var skygga i ca 4-5dagar och sedan hur livliga som helst. Jag tänkte mer på eftersom jag stoppade i 6st till nu i efterhand och att dom kanske inte "vågar" komma fram och simma, eftersom dom e betydligt mindre i storlek?.
      Tilläggas bör att mina stora diskusar INTE är på eller jagar dom mindre överhuvud-taget. Dom e inte intresserade det minsta av dom...

      Kommentar

      Arbetssätt...