Mitt nya Juwel Rio 400
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
citat:Ursprungligen skickat av frasse74
Precis ställt upp mitt nya akvarie.
Malawi lr ?
Lycka till
//Peter -
-
Mitt nästa kar blir Rio 400.
Kan du skriva lite om filtret som följer med (Maxi Jet 1000 l/h).
Cirkulation blir då 2.5 ggr akvarievolymen, det räcker nog inte till Malawi...Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Flipper
Mitt nästa kar blir Rio 400.
Kan du skriva lite om filtret som följer med (Maxi Jet 1000 l/h).
Cirkulation blir då 2.5 ggr akvarievolymen, det räcker nog inte till Malawi...
Det första jag gjorde var att plocka ur det.
Använder pumphuvudet i en modul med blå filtermatta och kör även med ett ytterfilter 1000L/hKommentar
-
Har haft mitt rio 400 i en vecka idag och jag är faktist väldigt nöjd med hur filtret fungerar! Har aldrig haft så rent vatten i nåt annat kar. Inte ens när man kollar från ena kortsidan kan man se ett uns disighet. Och troffarna stortrivs och är på g o leka närsomhelst, och det måste väl ändå vara ett ganska bra betyg från fiskarnas sida?
Kommentar
-
Ang pumphuvudet så är det bra tryck i det. Riktar man det rakt mot ytan som jag gjort så får man fin rörelse över hela ytan, och bra syresättning. Köpte som tillägg ett Aquaclear 802 vid starten och visst blev det kanonbra curkulation med det dånade nåt fruktansvärt, så det åkte ner i förpackningen igen första dagen. Ska fixa ett nytt annat powerhead, men det funkar uppenbarligen med bara det lilla, även om det inte är optimalt direkt.Kommentar
-
Byt ut orginalet mot ett från juwel som pumpar 1500 L/timma gjorde jag i mitt 450 VisionKommentar
-
Kommentar