Flaggciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ryghar
    Användare
    • October 2002
    • 215

Flaggciklider

Hejsan!

Nu är det så att mina kakaduaciklider verkar ha dött ut allihoppa av orsaker jag inte förstår. Jag tror att de var försmå när jag satte ner dem med scalarerna och nyckelhålscikliderna. Dessa har jag i 375L kar tillsammans med ett stim sorgmanteltetror.

Nu funderar jag på flaggciklider men undrar över olika varianter. Jag har sett bilder på jättevackra blåa flaggciklider och så har jag sett de gröngula. Är det bara olika varianter eller färgar de om? Jag antar att det är två olika varianter iså fall vilken är vanligast att få tag på?

Hur tror ni flaggciklider passar in med scalarer och nyckelhålsciklider?

Janne
    Janne
    Min Zoon
  • Lazinko
    Användare
    • April 2004
    • 111

jag skulle tro att de passar bra ihop. mina är inte särskilt agressiva iaf.
    /dan

Kommentar

• olof
      Användare
      • April 2002
      • 1823

Hej!

Ddet finns ett flertal arter av flaggciklid:

De ser naturligtvis lite olika ut och sen finns det säkert lokala färgskillnader också. De vanliga "festivus" som finns i handeln brukar vara mest i silverfärg med svart streck.

Mvh

olof
      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• Linda A
        Användare
        • July 2002
        • 404

Hej!

Jag har flaggor, nycklar och scalare ihop, och det går bara bra. Iofs går de i ett 600liters just nu men det är i så dåligt skick att jag ska byta ut det mot mot mindre och jag tror inte att det är något problem nycklarna håller mera till på mellanskicket/botten och flaggorna ytan och scalare ytan/mellan skicket men det kan ju bero på vad för sort man får tag på.
        Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

Kommentar

Arbetssätt...