ta United kingdom, om det finns.
Chatt
Kollaps
X
-
-
Jag har hängt på IRC sedan 94-95 nånting, men i stort sett bara på nuvarande ircnet. Även om det är fler kanaler på quakenet där jag också hänger så är det alltid trevligare på ircnet. Men men.. Ännu en kanal på autojoin då.Kommentar
-
Jag tycker ändå man ska införa en chatt så att man kan få svar på sina frågor på ett snabbere sätt. Personligen tror jag inte att forumen kommer förlora sina betydelser med tanke på att det skrivs en slags historik där som alla kan ta del av.
Jag är för en enklare chatt med ett användarnamn och lösenord. Detta utvidgar möjligheterna betydligt för medlemmarna att få och ge kunskaper..
Man ska inte behöva använda sig av Mirc eller det kända MSN för att kunna prata live med en person. Ciklid.se blir mera komplett om man inför en chatt.Kommentar
-
ah... nu fick jag igång mirc:n, det var laptopen från jobbet som trasslade. Med min gamla speldator så funkade det.Anders LKommentar
-
Kul att denna tråden gav så mkt nytt folkKommentar
-
-
Försöker oxå logga på men misslyckas men får samma felmeddelanden som anli. Några idéer om hur gå vidare? Har ingen gammal speldator.Kommentar
-
fyll i era uppgifter i popuprutan som kommer fram (nick osv)
klicka bort rutan
nere på raden, skriv: /server se.quakenet.org följt av ett carrier return (enter)
se till att det inte är en massa fåniga brandväggar å skit i vägen som spärrar portar.fish r friendKommentar
-
Kan väl börja hänga där jag med, har ju varit stammis på q-net sedan 1998 (gammal quake-räv som jag är, har dock nickname 'react' på q-net). Ses där.Kommentar
-
Funkar inte heller. Har kanske nån brandvägg då(XP pro)? Men är inte det braoha? Om inte, varför och hur tar man bort den?Kommentar
-
tvinga mats å komma förbi å styra upp, han e gammal irc-räv å it-tekniker till på köpet!fish r friendKommentar
Kommentar