Chatt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leon
    Användare
    • July 2005
    • 13

Chatt

Hej på er alla!

Jag skulle vilja komma med förslaget till en officiell och allmän chatt som alla medlemmar kan vara aktiva i. Skulle vara ett bra alternativ för alla då man kan byta kunskaper med varandra och hitta lösningar till sina problem.
    Redaktionen, ni skulle väl kunna titta på förslaget..

mvh// Leon
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

finns redan...
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Midas_Tom
      Användare
      • March 2005
      • 809

var?

//tom
      //tom

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

Kommentar

• Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

mIRC
        See u at q-net #ciklid.se
        Mvh Alex

Kommentar

• MickeA
          Användare
          • June 2003
          • 456

Uuuh... Quakenet... Blä!

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Finns ingen direkt chat kopplad till ciklid.se, men många använder antingen det som Alexander menar eller så MSN.

Jag tycker själv att en chat nog skulle ta bort mycket ifrån den informationsbank som detta forum är, men å andra sidan kanske det skulle liva upp diskussioner en del. Jag är för det första...

Kommentar

• Daniel Odell
              Användare
              • January 2003
              • 2437

MickeA: det är bekvämt med quakenet då en av medlemmarna här är OPer på quakenet, vilket betyder att vi har det ganska bekvämt där.

Personligen är jag dagligen på 4 olika IRC-nät samtidigt (quakenet för #ciklid.se, EFnet för jag är old school , austnet för å hänga med lite australienare jag känner å initialized för att hänga på cichlid madness irc-kanal.

Jag använder kllienten IRSSI men mIRC fungerar ochså att köra flera servers/nät på samtidigt.

Som stefan skriver är #ciklid.se på quakenet inte offficiel på något sätt, dock har jag tagit upp det vid flera tillfällen på forumet att det vore en kul ide men inte fått något gensvar på ett par år så ... #ciklid.se på quakenet har fungerat i 3+ år nu och vi är ett 20-tal som är mer eller mindre aktiva därinne. Vi har rätt kul stundtals, när Laesk inte är där ...
              fish r friend

Kommentar

• Laesk
                Användare
                • February 2004
                • 2447

Haha När Laesk inte är där Jag är alltid inne

Ja föt tusan, vi har skitkul, vore kul å få in mer nya ansikten!

Stefan.. Bara för vi sitter å diskuterar dagligen på mirc betyder de inte att man skriver mindre på forumet
                Sen snackar vi långt ifrån bara om fisk.. roligaste är nog att diskutera Daniel Odells många å konstiga vardagssysslor
                Lennart "Laesk" Axelsson
                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

citattefan.. Bara för vi sitter å diskuterar dagligen på mirc betyder de inte att man skriver mindre på forumet
                  Det menade jag verkligen inte heller Laesk, utan jag menade att det som skrivs här sparas på ett sätt så att utomvarande från diskussionen kan ta till sig både kunskap, information och diskussion.
                  På en chat är det ju bara de som "chattar" som ser och lär...en del ser bara.

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

chatten är mer umgänge, man lär känna varann mycket bätre i en chatt än i ett forum. Man väljer hur man tar till sig kunskap, igentligen borde vi trycka gratistidningar av forumets poster varje månad så även de utan internet kan ta till sig kunskapen och all viktig information sparas vid en eventuell magnetisk puls som tar ut allt som e lagrat på elektroniska media.
                    fish r friend

Kommentar

• anli
                      Användare
                      • March 2003
                      • 3740

hur som helst är mIRc progrsmmet helt obegripligt.. alldeles för jobbigt att lista ut hur man kommer in på chatten. Man e för gammal!
                      Anders L

Kommentar

• Redbullen
                        Användare
                        • February 2005
                        • 734

citat:Ursprungligen skickat av anli

hur som helst är mIRc progrsmmet helt obegripligt.. alldeles för jobbigt att lista ut hur man kommer in på chatten. Man e för gammal!
                        Borde väl finnas någon som kan göra en snabbguide hur man fixar till mirc så det funkar ?
                        En enkel och snabb guide..!

Får jag lite tid över så kan jag kanske knåpa ihop det om det finns intresse ?

//Peter
                        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

Kommentar

• deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

Att komma igång med mirc är nog enklare än att sätta upp sitt första ytterfilter så...

starta mirc sedan klicka på options välj sedan connect < server,
                          där det står "irc network" väljer man quakenet under den väljer man "irc server" ta en random swedish, gå tillbaka till "connect" välj va du vill heta o sedan är det bara klicka på "connect to server" när du connectat skriv då längst ner i fältet /j #ciklid.se o tryck enter så ska du va där... hoppas jag =)
                          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Lazinko
                            Användare
                            • April 2004
                            • 111

om man vill göra somså att jag är connectad till quakenet med 2 users i samma klient, en som jag är inne i kompisarnas kanaler med (som jag har i perform/autojoin när jag connectar) och en i #ciklid.se (utan alla andra kanaler), lösning?
                            /dan

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

finns ingen random swedish.... tar man en generisk ramdom så dyker följande upp:
                              * /join: not connected to server (line 3, aliases.ini)

sen nästa försök:
                              Connect retry #2 de.quakenet.org (666
                              -
                              * Unable to connect to server (Software caused connection abort)
                              -
                              jobbigt!
                              Anders L

Kommentar

Arbetssätt...