Efter att ha läst lite om yngel å fiskar som tuggar här på forumet så kom jag på att jag aldrig kollat om mina egna fiskar ruvat eller tuggar.
Satte mig ner framför mitt 200L akvarium med 9 Demasoni å 7 Golden å spanade. Märkte då att en av mina demasoni har som en liten säck under hakan. Den har också som en lite mörkare färg där. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men hon ser ut ungefär som när man var liten å fick godis, å man skulle få in allt godis i munnen samtidigt..
Har en bild på henne, men har ingenstans att lägga upp den.
Undrar nu några saker: Kan de vara så att hon ruvar??
Finns de några sätt att se hur länge hon ruvat isåfall?? jag menar, eftersom jag såg de för första gången nu så kan hon ju gått så länge.
(för man ska väl lägga över en ruvande hona i ett yngelakvarium innan hon släpper ynglen??)
(De kan ju ha gått 20dagar eller 2 dagar)
Bör väl kanske tillägga att jag är nybörjare å de är mina första malawi.
Är väldigt tacksam för lite hjälp.
MVH Jon
Satte mig ner framför mitt 200L akvarium med 9 Demasoni å 7 Golden å spanade. Märkte då att en av mina demasoni har som en liten säck under hakan. Den har också som en lite mörkare färg där. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men hon ser ut ungefär som när man var liten å fick godis, å man skulle få in allt godis i munnen samtidigt..
Har en bild på henne, men har ingenstans att lägga upp den.
Undrar nu några saker: Kan de vara så att hon ruvar??
Finns de några sätt att se hur länge hon ruvat isåfall?? jag menar, eftersom jag såg de för första gången nu så kan hon ju gått så länge.
(för man ska väl lägga över en ruvande hona i ett yngelakvarium innan hon släpper ynglen??)
(De kan ju ha gått 20dagar eller 2 dagar)
Bör väl kanske tillägga att jag är nybörjare å de är mina första malawi.
Är väldigt tacksam för lite hjälp.
MVH Jon
Kommentar