Jag har lagt upp en liten film av min Malawikrabba. Den finns för hämntning här: http://www.tornros.se/akvarium/akvarium.htm
Film: Malawikrabba
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Dom är för snabba. Dom har nu, efter några månader inte mycket respekt kvar heller. Fiskarna stjäl nästan mat ur munnen på krabban utan att den kan göra något.Kommentar
-
Härliga filmer Christer!
Hur är krabborna med revir och sådant?
Jag har läst någonstans att de kan "klättra" upp och ta sig ur akvariet om möjlighet ges (dvs om man t ex har en bakgrund som de kan klättra på)...har du sett något sådant beteende eller håller de sig mest på botten?
Tar de växter?Kommentar
-
hur stort kar har du den i?4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Kommentar
-
Fan vad dom är läckra!!
Det som har hållit mig från att skaffa en sån där skönhet är att jag har hört att man måste mata dom med pincett för att dom ska få maten och inte fiskarna. Och vad matar du den med?
Sen ciklider tror jag den inte hinner fånga för dom är ju väldigt rappa, men malar då?
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson
Härliga filmer Christer!
Hur är krabborna med revir och sådant?
Jag har läst någonstans att de kan "klättra" upp och ta sig ur akvariet om möjlighet ges (dvs om man t ex har en bakgrund som de kan klättra på)...har du sett något sådant beteende eller håller de sig mest på botten?
Tar de växter?
Jag har inga växter så jag kan inte svara på vad den tycker om sådana.
Kommentar
-
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av badboy
Fan vad dom är läckra!!
Det som har hållit mig från att skaffa en sån där skönhet är att jag har hört att man måste mata dom med pincett för att dom ska få maten och inte fiskarna. Och vad matar du den med?
Sen ciklider tror jag den inte hinner fånga för dom är ju väldigt rappa, men malar då?
Kommentar
-
Var inte för säker på att krabban inte kommer att klämma en fisk. Clausl på vår danska systersida la upp några foton för en eller 2 veckor sen där hans krabba klippte en fullt frisk Trewavasaehona.
Edit: Och det ska väl sägas att det var mitt på dan, inte en sovande fisk m.a.o.Kommentar
-
-
Christer T, Hur ofta matar du den ?
Väldigt sugen på att skaffa en sån men den får inte vara för jobbig att sköta då inte nån annan än en själv kan ta hand om den tex då man reser bort.
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Belgarath
hans krabba klippte en fullt frisk Trewavasaehona.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90
Grym krabba! Hur mycke kostade den och vart köpte du den?Och vad är det vetenskapliga namnet?
Kommentar
Kommentar