Jag gillar den klassiska Aulonocara jacobfreibergi, Otter Point.
Aulonocaratråden 2005
Kollaps
X
-
-
oj, nu får jag väl ta fram kameran...../Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiKan inte ni som har Aulonocara posta lite bilder på era favoriter? Min är ju som sagt denna: Aulonocara stuartgranti, Usisya
men jag njuter av era fotonCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Kanonfina bilder.
Jag försöker få ett bra kort på min VF Stuartgranti, Londo "Blue Neon". Jag har inte lyckats ännu, men så fort jag har ett skall jag lägga upp det.Magnus Johansson
260 l Malawi
54 l Tanganyika/snäcklekare
63 l Sällskaps
Diverse Spott/Yngelkar 54-160 lKommentar
-
Precis som Zaphi är min favorit Aulonocara stuartgranti, Usisya. Har tyvärr inga bilder på dessa men lyckas jag så kommer det.
En fråga! Jag har 2+2 F1 av denna vackra auolonocara, dessutom går deras morsa (änka) som då är VF i samma burk.
Den dominante hanen lekte nu av VF honan i helgen. Vad kallas en avkomma från VF hona och en F1 hane??? Detta är ju dessutom incest! hmmmmm... kan jag ta hand om ynglen och tycka att generna är ok?
RobinSubKommentar
-
Bra fråga. Det finns inget bra svar heller... F1,5 kanskeKommentar
-
Eller också kan du säga till han som köper dom exakt som du sa nu..
Alltså att det är yngel efter en VF hona och en F1 hane.Kommentar
-
Jo! det är riktigt. Man ska alltid deklarera vilka gener som det är på det man säljer!
Måste skaffa mig en digitalkamera! Usisyan är så snygg!! och dessutom är ju handikappad utan det!
/RobinSubKommentar
-
-
Inte direkt, även om en av mina försökte svälja en 5cm L. caeruleus en gång, men misslyckades. Du kan ha 4-5cm fisk i utan problem, men jag garanterar inget.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiInte direkt, även om en av mina försökte svälja en 5cm L. caeruleus en gång, men misslyckades. Du kan ha 4-5cm fisk i utan problem, men jag garanterar inget.Kommentar
-
-
För den intresserade har jag just lagt upp en liten videosnutt på min hemsida på min Aulonocara "röd rubin" när han simmar runt och spänner sig allt vad han bara kan
Filmen finns under "galleriet"simma lungt...
------------------------
www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
Umeå akvarieförening
------------------------Kommentar
-
Min A. stuartrgranti, Usisya lekte för 2 dagar sedan!
"Whoooohhohooooo!" säger man då!
Länk: http://www.zaphi.com/aqua/bilder/art...nti_usisya.jpgKommentar
-
Jag har sett i listor att det finns A sp. chitande och A sp. chitendi. Är detta samma "sak" men olika stavning eller är det två olika "saker"?
MVH
StefanKommentar
Kommentar