Inte för att jag tror vi hinner ikapp Troffetråden, men jag tänkte ändå testa med att starta en tråd om en av mina absoluta favoriter, Aulonocara. Det finns ju ingen vackrare fisk än en fullt utfärgad Aulonocara. Det i kombination med deras avslappnare beteende gör dem till en självklarhet i mina akvarier.
Det finns en hel del att diskutera, som alltid när det gäller ciklider. Hur många är det som håller på med Aulonocara där ute? Vilka har ni och med vilka fiskar blandar ni dem? Är det någon som sitter på nått ovanligt? Har ni märkt hur man bör inreda karet för att optimera deras naturliga beteende? Leker dem eller har ni problem? Vad matar ni med?
Hoppas på en intressant diskussion kring dessa magiska fiskar.
Det finns en hel del att diskutera, som alltid när det gäller ciklider. Hur många är det som håller på med Aulonocara där ute? Vilka har ni och med vilka fiskar blandar ni dem? Är det någon som sitter på nått ovanligt? Har ni märkt hur man bör inreda karet för att optimera deras naturliga beteende? Leker dem eller har ni problem? Vad matar ni med?
Hoppas på en intressant diskussion kring dessa magiska fiskar.
Kommentar