blåciklid yngel/ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lucas_magi
    Användare
    • April 2005
    • 63

    blåciklid yngel/ägg

    Hej. Jag har ett akvarium med ett par blåciklider som har yngel som är någon månad gammla. Men nu la dom nya ägg så då undrar jag vad jag ska göra? Ska jag flytta paret eller vad? Kommer äggen att klara sig då?
  • Lucas_magi
    Användare
    • April 2005
    • 63

    #2
    Ingen?

    Kommentar

    • Lucas_magi
      Användare
      • April 2005
      • 63

      #3
      verkligen ingen.=/?

      Kommentar

      • pirran
        Användare
        • December 2004
        • 186

        #4
        hej! om du flyttar paret kommer de månadsgamla ynglen glatt mumsa i sig äggen! Hade det vart mina blåciklider hade jag flyttat de månadsgamla ynglen istället, för om du flyttar äggen kan du inte släppa i dom ynglen på ett bra tag ändå för de månads gamla ynglen stoppar allt i munnen även det man tror inte är någon fara försvinner tyvärr snabbt. Och om du tar bort äggen är det större risk att de möglar och det inte blir några yngel eller bara några få. mvh maria
        pirran

        Kommentar

        • Kid
          Användare
          • March 2004
          • 256

          #5
          Håller med pirran.
          Och är du säker på att du vill ha så många yngel?
          Kan inget om blåciklider men det blir väl väldigt många yngel per kull?

          Bättre att föda upp få fina exemplar än att låta många trängas och inte växa ordentligt.

          /Kid

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            #6
            Foraldrarna kommer att ata upp enmanadersynglen pa sikt sa du kan inte ha dem med dessa om du vill behalla dem. Jag skulle flytta paret eller enmanadersynglen. Aggen skulle jag offra.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Lucas_magi
              Användare
              • April 2005
              • 63

              #7
              Ja jag gorde så, jag flyttade paret för dom ynglen jag har nu räcker. Jag vet inte omjag gjorde rätt men jag lät äggen vara kvar hos ynglen så dom kan äta upp äggen/ynglen?

              Kommentar

              • Kid
                Användare
                • March 2004
                • 256

                #8
                Lite protein skadar väl inte! =)

                Kommentar

                Arbetssätt...