Nu har jag och min gode vän varit i Danmark och besökt Cichlidecentret och Planteimporten. Cichlidecentret hade väldigt städat och fint i sina akvarier men det var tyvärr inte så mkt fisk hemma nu, det kommer sändning om 3 veckor men jag fick med mig ett par av Metriaclima sp zebra som var väldigt fina för endast 80 dkr och ägaren var väldigt trevlig. Planteimporten var inget vidare, oordning i akvarierna och smala fiskar fast ok priser där köpte jag ett litet par av D compriceps för 50 dkr st + fiskmat och kompisen köpte 5 Venestus. Vid kassan så visade jag mitt kort från Nordiska ciklidsällskapet och berättade att jag hade 10% rabatt, efter att ha ringt i 10 minuter så fick vi tillslut rabatt. Igår besökte vi Danmarks akvarium där dem bla annat hade en gädda på 15kg+ samt tanganyikaakvarium ovh malawiakvarium, Danmarks akvarium var riktigt sevärt. Vi bösökte också Tivoli, vaxkabinetten och ett par andra museum. På fredagkvällen festade vi loss på Ströget och det var riktigt kul. Sammanfattningsvis så var det här den roligaste helgen för mig på flera år.
Mvh/ BB
Mvh/ BB
Kommentar