För att slippa en massa krångel kan jag rekommendera Macromedia Dreamweaver istället för skräpet Frontpage. Dreamweaver har allt du behöver inkl. ftp-klient etc.
hjälp med att få igång ftp prog
Kollaps
X
-
-
tacka vet ja notepad
men johan, alt-taggen är föråldrad den med, den finns igentligen bara för att underlätta för text-baserade webläsare, så att om man använder en bild som knapp för att gå vidare så kan man skriva alt="klicka här för att gå vidare" så vet en lynxanvändare hur han ska navigera vidare ... bara lite kuriosa kanske menfish r friendKommentar
-
vet inte om vi menar sama sak. innan i mitt galleri så lägger man till text till bilden så när man för pekaren över så står det tex..artens namn o lite sånt sen kan du bara flytta pekarn till nästa bild o så står det nåt om dem utan att klicka på dem. det är det som nu inte funkar, kommer inte fram nån text alls.Kommentar
-
Kommentar
-
citat:
men johan, alt-taggen är föråldrad den med, den finns igentligen bara för att underlätta för text-baserade webläsare,
Ett exempel är att Google indexerade alla mina thumbnails i mitt bloggalleri som har alt-taggar, men inte mina stora bilder som pga en bug/lathet inte fått någon Alt-tag. Jag trodde Google skulle fatta hinten med att jag har varje bild på en egen sida med en stor härlig H1-rubrik, men icke. Det var inte förrens jag även drog på Alt-taggarna på varje enskiljd bild som dom började indexeras av Google.Kommentar
-
Kommentar