Efter ett antal år med Malawi så känns det som det är dax att i alla fall en av tankarna prova något nytt. Mina tankar föll på Geophagus och kankse några dvärgciklider. Så jag gav mig iväg till min akvarieaffär för att få lite insperation och jag kan inte säga annat än att jag blev fast besluten för att testa jordätare. I och med att jag inte kan så mycket om denna sort tänkte jag be om lite tips hur jag ska komponera innehållet i akvariet. Finkornit grus, rötter och växter känns självklart men fiskbeståndet? Har ett 275 liter djuren ska få gå i och tänkte börja med ungdjur på ca 7cm. Hur många ska man ha? Kan man ha någon annan intresant ciklid tillsammans med dessa? Gärna med parbeetende + någon form av tetra eller något liknande som håller sig mer kring ytan? Eftersom min kära fader oxå vill lägga sig i akvariet så är det ett litet krav på fina färger.
Till mina malawi har jag ett yterfilt och en pump 750l/h. Ska jag plocka cikulationspumpen och bara köra ytterfiltret?
Kom gärna med synpunkter.
Therese
Till mina malawi har jag ett yterfilt och en pump 750l/h. Ska jag plocka cikulationspumpen och bara köra ytterfiltret?
Kom gärna med synpunkter.
Therese
Kommentar