e de nåt nytt med diskus numera att få den så himla runda, har för mig att de ska vara lite mer avlånga i sin kropp. ser lite konstigt ut tycker jag.
fina fisken(ar)
Kollaps
X
-
fina fisken(ar)
e de nåt nytt med diskus numera att få den så himla runda, har för mig att de ska vara lite mer avlånga i sin kropp. ser lite konstigt ut tycker jag.Taggar: Ingen -
-
-
-
vad var det för nån firre som var på den tredje bilden på den första länken?
snygga discusar!
//tomKommentar
-
Nr 3 och 4 på första länken är Nandopsis haitiensis... En kusin till N. tetracanthus som några här på forumet är ägare till...
Här är lite mer info... http://www.cichlid-forum.com/profiles/species.php?id=2Kommentar
-
-
Håller med dom där såg ut mer som pansarvagnar än diskus, Huvudet/pannan e ju överdimensionerad. Smaksak antar jagKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av ixxe
Håller med dom där såg ut mer som pansarvagnar än diskus, Huvudet/pannan e ju överdimensionerad. Smaksak antar jag200l 1000l på g
<b>
Min Zoon</b>Kommentar
-
Ingen aning om det är nytt med knallrunda discus. Personligen tycker jag många av dem såg konstiga ut (någon enstaka var ok enligt min definition på kroppsform). Men det är jag, som inte ens är en del av marknaden - har inga discus och det kommer inte att bli några framöver heller.
Däremot är jag discus-skötare till tre st Heckel. Gillar dem pga att de är naturform. Pigga, glada och livliga. Börjar färga ut på allvar nu vid 13-14 cm längd. Verkar inte som de är himla lättodlade, men det vore lite skoj att testa mina odlingsidéer på dem när de parar ut (ett rätt säkert par redan, och fler finns på annan ort).
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar