Färg till bakgrund snabbt svar håller på nu =/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • June 2005
    • 1103

    #31
    Ne men jävla jobb o ta bort den eftersom den sitter på en fastsiliconad glasskiva som sitter som berget i karet.

    Har ett 375 jag ska hämta nu men jag har ingen bil och killen håller det bara idag, men det är helt tomt rent. tänkte slänga i dem i det utan nått o sen beställa en btn malawi.

    Vad kan man få för ett 310 med jättefin bakgrund men som måste målas om? samt taiwan reef cikliderna och ca 40kg lava sten? 1000:- borde man väll få om man annonserar?
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • June 2005
      • 1103

      #32
      Vart hittar man billigast en BTN Malawi 150X50? Och snabbast leverans? Guldfisken.se? Har de föresten nån tel så man kan ringa och höra med dem om den finns i lager.
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • February 2003
        • 2533

        #33
        Men varför snabba så mycket, du har ju minst ett-två dyngs torktid på siliconet när du limmar bakgrunden. Du kan ju inte ha fisken i en spann i en vecka.

        Ta det lugnt, sätt igång akvariet, ner med fisken. Sen beställer du bakgrunden och när den dyker upp kan du börja planera hur du ska göra för att tömma ditt 375. T.ex. planera in att till den månaden har du mycket tid över + att du kan ha fisken i ett lånat 100-liters eller något.

        Ta det lugnt, huvudmålet bör vara att få igåg akvariet så fort som möjligt så fisken slipper vara i spannen/baljan. Bakgrunder och andra dekorationer finns det tid till senare.

        ps. skitsnyggt akvarium du har på länken i din singatur!!!
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        • Cichlidaholic
          Användare
          • June 2005
          • 1103

          #34
          japp så jag tänker med vill få hem 375:an o bara läga i fisken i utan nått i bara pump o några sten medans jag får hem bakgrunden.
          4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

          Min Hemsida
          Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

          På min Zoon
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

          Kommentar

          • Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

            #35
            Du bör nog vänta någon månad innan du slänger i bakgrunden, gör du det för snabbt så tror jag att fisken blir mycket stressad av allt flyttande. Det gäller särskilt de mycket känsliga protomelas steveni taiwan. Det är dock du själv som bestämmer hur du ska göra.
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

            Kommentar

            • Ironic
              Användare
              • August 2004
              • 122

              #36
              citat:Ursprungligen skickat av Peckers

              Okay tack för du tog dig tid att ringa dem. Undra vad man ska måla på med då vanligt husfix samt färgpulver då? Hur lång tid ska sånt torka? och det som satt i mitt kar var inte överlackat.

              Blir tidsödande att tvätta bort allt =( Och vad ska man säga om K-rauta? det var dem som sade att den funkade perfekt till akvarium.
              Du skulle gjort som jag sa redan från början!
              /Camilla
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473

              Kommentar

              • Cichlidaholic
                Användare
                • June 2005
                • 1103

                #37
                Jag slängde upp lädret och köpte mig ett sprillans nytt 375L nyss hemkommen och nöjd =)

                Har en polare som hade ett 60 med pump där fiskarna går nu och i morgon kommer jag montera en btn Malawi. Sen kommer fskarna må mer än bra tror jag =)
                4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                Min Hemsida
                Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                På min Zoon
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #38
                  Ibland lönar det sig att lägga ut lite pengar för att slippa onödiga bortfall av fisk eller onödigt arbete med akvariet. Lycka till med ditt nya kar!

                  Men en liten brasklapp vill jag ändå skicka...var VÄLDIGT noga med vilken silikon du använder och var även noga med att ha karet stå lite längre än rekommenderad torktid på tuben. Så du får nog vänta några dagar om du sätter i bakgrunden. En BTN bakgrund ska ju silikonas med ganska mycket silikon för att vara säker på att den sitter ordentligt.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...