Arter liknande demasoni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kicken

    #16
    Moori, jag är mest imponerad av dina Nicaraguensis jag Känner för att starta upp ett kar med sånna, tror minsann att du har några avkommor att avyttra till mig i så fall, eller? Mina "Röd rubin" har klarat sig rätt bra, tror de flesta lever faktiskt, men det finns rätt mycket att gömma sig i så jag hoppas att alla 10 lever ännu. Du drar väl till Thailand snart så jag får väl önska dig en sköööön semester och sen hör jag av mig när du kommit tillbaka. Jag har en till intressent på Nicaraguakompisarna om det blir aktuellt

    Mvh Kicken

    Kommentar

    • maltandis
      Användare
      • October 2003
      • 1567

      #17
      Jag tycker du ska testa Cynotilapia afra "grayali" Skitsnygg firre!
      Lycka Till!
      Jocke
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

      Kommentar

      • aquanord
        Användare
        • January 2005
        • 373

        #18
        Maltandis: Hittar ingen info eller bild på denna art. Hur ser den ut?

        ps. Förresten, din "zoonlänk" är fel. Det ska vara: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=138515
        simma lungt...
        ------------------------
        www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
        Umeå akvarieförening
        ------------------------

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • May 2004
          • 1403

          #19
          Den som lyckas att korsa en M.maingano med en Ps.demasoni, skall
          jag gladligen bjussa några bira ! Jag har iaf. inte lyckats med det

          Kommentar

          • Alexander Wiberg
            Användare
            • February 2005
            • 445

            #20
            Moori: Det finns en mängd zebror med beteckningen du beskriver. En del påminner mycket om demasoni. Däremot är jag lite osäker på vilken färg honorna har, skall kolla detta och återkomma med ett mer precist svar när det gäller arter, förmodligen under morgondagen.
            A.Wiberg (alex83)

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

            Kommentar

            • maltandis
              Användare
              • October 2003
              • 1567

              #21
              Kolla medlemmarnas bilder.. Anders Wickman skrev en artikel om den för ngt år sen i Ciklidbladet. Cynotilapia sp. "afra-grayiali". ny stavning
              Jocke
              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

              Kommentar

              • aquanord
                Användare
                • January 2005
                • 373

                #22
                citat:Ursprungligen skickat av alex83

                Moori: Det finns en mängd zebror med beteckningen du beskriver. En del påminner mycket om demasoni. Däremot är jag lite osäker på vilken färg honorna har, skall kolla detta och återkomma med ett mer precist svar när det gäller arter, förmodligen under morgondagen.
                Jo, det är ju just det jag har fått för mig. Att det finns mängder av zebror med liknande hanar, men att honorna hos dessa inte alls har samma färgprakt.
                simma lungt...
                ------------------------
                www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
                Umeå akvarieförening
                ------------------------

                Kommentar

                Arbetssätt...