Vem Mer??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Felipe
    Användare
    • April 2002
    • 327

Det ar verkligen intressant att lasa (inte forsta gangen det hander...)hur intresset sjunker pa sommaren borta i Sverige (antar att det ar likadant i resten av norden?).
    Jag har inte det minsta aning om hur det ar i andra lander i Sydamerika, men har i Uruguay ar det nastan tvartom; det ar pa varen och sommaren som akvaristiken nar sin hogsta punkt (om man nu inte sysslar med Austrolebias sa klart....).
    Jag antar att det beror pa en langre period med varme (fran september till april) och pa att dem flesta akvarister har sina fiskar utomhus.
    Visst finns det stora skillnader mellan akvarister och akvarister....men anda kul att konstatera hur annorlunda det kan vara beroende pa vilken klimat man har.
    Felipe

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

För mig har intresset gått i vågor, helt klart. Har dock med undantag av studietiden med många flyttar aldrig varit utan åtminstone ETT kar. Ibland har det varit litet, med endast en Kampfisk, men ändå akvarium. Sälja av prylar gör jag inte, vet att det vänder så småningom. Sommaren för mig har inneburit ett klart högre intresse, men det har inte alltid varit så. Ska bli rätt gött att gå in på hösten med akvarier i topptrim samt lokal att trixa med i allafall.

Hilsen,

P
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• timon

Jag har inte haft akvarium på 1,5 år nu, innan dess till och från sedan 10 års ålder,men blev sugen att köra igång nu igen när jag var ute och snorklade. Kantnålar och simpor är favoriter här på västkusten. Tanganyika när det gäller akvarium.

Kommentar

• Mats Bruér
          Användare
          • May 2003
          • 47

Visst sjunker intresset "något " under sommaren....vattenbytena är inte fullt lika inspirerande att göra varje dag till diskusarna men ändå sitter jag och funderar på hur jag skall övertala "chefen" till ett hörnkar !!
          Mats Bruér
          www.discusklubben.dk
          720 l diskus
          540 l diskus

Kommentar

• Jens Netteberg
            Användare
            • March 2005
            • 67

Eftersom jag är rätt ny i akvariesvängen så kan jag ju inte påstå att intresset svalnat. Det är klart att jag hellre sitter på altanen med en GT i näven än att stå vid karet och göra vattenbyten men det ena behöver ju inte utesluta det andra.
            /Jens
            ------------------------

Kommentar

• Bright_Blue
              NCS Medlem
              • June 2004
              • 1582

För mig är det tvärtom denna sommaren, efter i princip haft två kar i 2 år utan några nya inköp så började intresset komma tillbaka förra sommaren. Nu har jag skaffat lokal och lagt ner 5-6tusen på 1 och halv månad. Idag tar farsan med sig en grupp på 29 Tropheus duboisi från Malmö, HEM till lokalen alltså, skitkul ska det bli och jag hoppas det går bra.

Mvh/ BB

Kommentar

• Chicke
                Användare
                • May 2004
                • 497

Jag har skrivit i den här tråden att jag tröttnat på fiskar å aldrig mer skaffa nått kar osv...va på akvarielagret idag i ett annat ärende, vart frälst igen =/ fan...[xx(]

Kommentar

• Micke Lövberg
                  Användare
                  • February 2004
                  • 349

Såja såja.Spotta i nävarna och kom igen då!
                  Välkommen tillbaka till det RIKTIGA livet.
                  375L Malawi
                  112L Tanganyika
                  90L Tanganyikayngel
                  45L Tanganyika

Kommentar

• Chicke
                    Användare
                    • May 2004
                    • 497

Hehe...nja e inte särskilt glad, ska man tebax ner i skiten igen då[xx(]

Kommentar

• blackened
                      Användare
                      • January 2005
                      • 1042

"Var på lagret i annat ärende" Bullshit! ;D

Får man fråga vad det var som lockade?

Kommentar

• malplacerad
                        Användare
                        • May 2005
                        • 877

Mitt intresse har bara ökat sedan jag köpte det stora karet i Maj.
                        Ingen downperiod under sommaren inte, har bytt inredningen 3 gånger nu, men är grymt nöjd med stenarna som ligger i nu, kanske någon till hittar ner i djupet?

Att byta från grus till sand var ju ett genídrag.
                        Firrarna trivs som bara den med sina egenbyggda grottor,
                        en av hongihonorna har tuggat i en vecka nu, lika länge som sanden varit i

Planerar för ett kar på runt 500 liter men förhandlingarna går trögt

||||

Kommentar

• Nyllet90
                          Användare
                          • October 2004
                          • 1133

chicke, Ja sa ju det![]
                          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• imported_n/a
                            Användare
                            • October 2004
                            • 531

Hej!
                            Jag håller nu på att sälja ut mitt stora altum-diskusakvarium.Både innandömet och filtret etc.etc.p.g.a.storsatsning på musiken,jag slutar absolut inte med ciklidhobbyn men trappar ner en del.Har så mycket konserter nu.Mvh Ann-Mari
                            bryggan

Kommentar

• Alexander Ylipää
                              Användare
                              • October 2003
                              • 3615

I lule har intresset varit på topp hela sommaren. Har nog aldrig haft en sådan "formtopp" i min akvaristiska bana som i år. Tror det har smittat på alla akvarister i hela länet. Butikerna är fyllda med folk nu även när det har varit sommar och sol.

Då tänker jag i synnerhet på lokalen. =)
                              Mvh Alex

Kommentar

Arbetssätt...