Du kommer nog hitt tillbaka till intresset. det är jag nästan säker på.
Vem Mer??
Kollaps
X
-
-
det kan vara lite halvsegt med akvarierna i sommarvärmen (var nu den tog vägen) Men mest deprimerande var nog allt strul som inträffat med akvarierna i samband med flytten. Inget kul när ens mödosamt ihopsamlade praktbotiastim vänder magen upp och simmar iväg till fiskhimlen... och diskuskaret fick rejäl atack av grönvatten innan flytten så det känder inget vidare, de verkar iaf ha klarat sig bra trots det...
fast i helgen flyttar ett nytt gäng diskusyngel hit, sex stycken cobalt blue på tillväxt så då blir det lite ny fart (och ÄNNU mer vattenbyten)Kommentar
-
Chicke: Det för det första som händer mig när jag har mina svackor är att jag skriver mycket mindre här ett tag. Du verkar göra tvärtom, sälja karen men fortsätta här Du kommer nog bli sugen igen, det kan jag nästan lova. Ett kar måste man ju ha iallafall.Kommentar
-
Hej!
Mitt intresse har varit bra denna sommar men det kan beror på att jag hade ett svalt intresse under 4 månader i vintras.
Trots en massa nedgångar så känns intresset varmt. Plus att det inte har varit någon höjdare sommar har nog med hjälpt till.Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
-
Jag kan ju säga så att intresset är på topp men vissa av fiskarna har legat på botten......jag är inte glad. Dock ser det ut som om fisken har blivit frisk nu men intresset på tanganyikasidan har fått sig en smäll./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
Chicke: Det för det första som händer mig när jag har mina svackor är att jag skriver mycket mindre här ett tag. Du verkar göra tvärtom, sälja karen men fortsätta här Du kommer nog bli sugen igen, det kan jag nästan lova. Ett kar måste man ju ha iallafall.Kommentar
-
För mej är akvaristik inte en hobby utan mer av en religion..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
*specMats får äran för dagens bästa inlägg*/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av skorpio
Vem mer har ett minskat intresse för firrar så här på sommaren?...jag säljer o säljer kar o fiskar som aldrig förr just nu...Kommentar
-
Du menar att det är första downperioden på 35 år? Det låter ju helt otroligtKommentar
-
Du menar att det är första downperioden på 35 år? Det låter ju helt otroligtKommentar
-
Jag har gjort en omstart från att tidigare varit en vanlig hobbyakvarist till att från i november intagit en mer besatt attityd. Tidigare hade jag sedvanliga downs sommartid som jag tycker är ganska lättförklarligt, och även om jag kanske svagt tonat ner nu i sommar så är det långt ifrån något ointresse vi talar om.
Jag försöker se det positivt. Köper inte lika mycket just nu, har mindre personkontakter och inga påbörjade projekt men däremot läser jag mer(om fiskar alltså), funderar över nästa projekt och är inte lika frustrerad över hur långsamt en del fiskar växer. Har t ex i midsomras köpt en unggrupp Bujurquina moriorum som hade blivit märkbart större efter en tvåveckors vistelse på landet.Kommentar
-
Jag måste vara lite udda här på sidan.....
Inget vikande intresse p g a sommar och jag är nöjd med mitt kar.Sitter med ett leende ,stirrandes på firrarna, och längtar till nästa vattenbyte.
Vad lider jag av?????375L Malawi
112L Tanganyika
90L Tanganyikayngel
45L TanganyikaKommentar
-
Mitt intresse har ökat efter att ha varit lite åsidosatt en stund. Jag har fått en nystart med Malawi-haplisar och det känns verkligen intressant och roligt.
Kommentar
Kommentar