Vem Mer??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyllet90
    Användare
    • October 2004
    • 1133

Du kommer nog hitt tillbaka till intresset. det är jag nästan säker på.
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Morellen
      Användare
      • December 2003
      • 84

det kan vara lite halvsegt med akvarierna i sommarvärmen (var nu den tog vägen) Men mest deprimerande var nog allt strul som inträffat med akvarierna i samband med flytten. Inget kul när ens mödosamt ihopsamlade praktbotiastim vänder magen upp och simmar iväg till fiskhimlen... och diskuskaret fick rejäl atack av grönvatten innan flytten så det känder inget vidare, de verkar iaf ha klarat sig bra trots det...
      fast i helgen flyttar ett nytt gäng diskusyngel hit, sex stycken cobalt blue på tillväxt så då blir det lite ny fart (och ÄNNU mer vattenbyten)

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Chicke: Det för det första som händer mig när jag har mina svackor är att jag skriver mycket mindre här ett tag. Du verkar göra tvärtom, sälja karen men fortsätta här Du kommer nog bli sugen igen, det kan jag nästan lova. Ett kar måste man ju ha iallafall.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Linda A
          Användare
          • July 2002
          • 404

Hej!

Mitt intresse har varit bra denna sommar men det kan beror på att jag hade ett svalt intresse under 4 månader i vintras.

Trots en massa nedgångar så känns intresset varmt. Plus att det inte har varit någon höjdare sommar har nog med hjälpt till.
          Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

Kommentar

• Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

Jag kan ju säga så att intresset är på topp men vissa av fiskarna har legat på botten......jag är inte glad. Dock ser det ut som om fisken har blivit frisk nu men intresset på tanganyikasidan har fått sig en smäll.
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Chicke
              Användare
              • May 2004
              • 497

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

Chicke: Det för det första som händer mig när jag har mina svackor är att jag skriver mycket mindre här ett tag. Du verkar göra tvärtom, sälja karen men fortsätta här Du kommer nog bli sugen igen, det kan jag nästan lova. Ett kar måste man ju ha iallafall.
              hehe, jo skriver nog mer här, men men...

Kommentar

• specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

För mej är akvaristik inte en hobby utan mer av en religion..
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Nyllet90
                  Användare
                  • October 2004
                  • 1133

citat:Ursprungligen skickat av specmats

För mej är akvaristik inte en hobby utan mer av en religion..
                  Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Jonas E
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2533

*specMats får äran för dagens bästa inlägg*
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• skorpio
                      Användare
                      • October 2004
                      • 244

citat:Ursprungligen skickat av skorpio

Vem mer har ett minskat intresse för firrar så här på sommaren?...jag säljer o säljer kar o fiskar som aldrig förr just nu...
                      Det är en självklarhet att intresset svänger. Att hålla på sälja av och skaffa nytt verkar ju dock ganska virrigt. Förutspådde du inte det när du började?
                      Nja...eftersom det var nästan precis 35 år sedan jag fick mitt första kar så kanske inte just vad som skulle ske sommaren -05 liksom föll på tanken hur jag skulle känna då.....jag vet inte..kanske är unik på den punkten?!...har allt kvar kar o firrar så det räcker..men...det som var "kul" för tre-fyra månader sen har noll intresse just nu typ..."alla" planer, ideer osv...känns inte så lockande.....men vet hur det är så lugnt med det...köper på mig igen senare....när höstsuget sätter till......och får garanterat en massa nya stolliga planer he he.............Moss

Kommentar

• Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

Du menar att det är första downperioden på 35 år? Det låter ju helt otroligt
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• skorpio
                          Användare
                          • October 2004
                          • 244

Du menar att det är första downperioden på 35 år? Det låter ju helt otroligt
                          [:0][:0][:0][:0]=Helt otroligt otroligt...håller med...slå det om du kan ...................Moss

Kommentar

• Kalle-Maja
                            Användare
                            • December 2004
                            • 1324

Jag har gjort en omstart från att tidigare varit en vanlig hobbyakvarist till att från i november intagit en mer besatt attityd. Tidigare hade jag sedvanliga downs sommartid som jag tycker är ganska lättförklarligt, och även om jag kanske svagt tonat ner nu i sommar så är det långt ifrån något ointresse vi talar om.

Jag försöker se det positivt. Köper inte lika mycket just nu, har mindre personkontakter och inga påbörjade projekt men däremot läser jag mer(om fiskar alltså), funderar över nästa projekt och är inte lika frustrerad över hur långsamt en del fiskar växer. Har t ex i midsomras köpt en unggrupp Bujurquina moriorum som hade blivit märkbart större efter en tvåveckors vistelse på landet.

Kommentar

• Micke Lövberg
                              Användare
                              • February 2004
                              • 349

Jag måste vara lite udda här på sidan.....

Inget vikande intresse p g a sommar och jag är nöjd med mitt kar.Sitter med ett leende ,stirrandes på firrarna, och längtar till nästa vattenbyte.

Vad lider jag av?????
                              375L Malawi
                              112L Tanganyika
                              90L Tanganyikayngel
                              45L Tanganyika

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Mitt intresse har ökat efter att ha varit lite åsidosatt en stund. Jag har fått en nystart med Malawi-haplisar och det känns verkligen intressant och roligt.

Kommentar

Arbetssätt...