If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det får väl bli det klassiska svaret, Cyrtocara Moorii. De passar utmärkt så när som att de inte kommer från samma sjö. Ett annat alternativ som piggar upp en del är ju någon Synodontis-art.
hur stort kar har du Fucifer behöver väldigt stort kar och finkornig sand för att leka ,ett kar med dessa mått går bra 150*50*80 (L H B)till fucifer eller foai.
jag rekomenderar Altolamprologus compressiceps "Kigoma den går bra ihop med frontosan.
mvh kim
kilova
Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh Kim
Hej!
Jag är lite tveksam till att ha Calvus ihop med Frontosor, det beror lite på Frontosornas storlek. Jag är rädd att Calvusen kommer att tyna bort då den har en aning svårt att hävda sig vid matdags. Men har man bara tid att se till att de får mat så kan det väl gå.
Just det där med maten ser jag inga problem med. Frontosorna äter ju som grisar vilket gör att de smular vädligt. Detta ger calvusen/compressicepsen gott om mat.
Att ha furcifer med frontosorna har jag hört mest negativt om. Furcifer bör vara "kungar" i karet för att komma till sin rätt, och det gör de ej med frontosor som rumskamrater.
hej mattias har du kollat på Ophthalmotilapia ventralis (sagociklid)
det är väldigt snygg ett bra alternativ till fucfern väldigt lik.
jag kan tala om att molirorna jag köpte av dig mår bra .
mvh kim...
kilova
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori kejsare
Mvh Kim
Har börjat fundera på Ventralis, kanske blir några sådana...
Kilova: fick du med dig några yngel?? dom små vi såg var moliro, tror Frontoserna har fått sig lite godis, såvida du inte fick några med dig i honans mun...
några yngel fick jag inte med men dom började leka 2a dagen 2 av dem tuggar nu.spinn vidare på ventralisen ,jag har haft 6 st av dem ,när dom färgar ut är dom otroligt snygga.
kilova
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori kejsare
Mvh Kim
Kommentar