Presentation av mig som fotograf och moderator

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    Presentation av mig som fotograf och moderator

    I samband med jag har blivit ansvarig för medlemmarnas bilder kommer jag också ta över Fredriks plats här som moderator på fotoavdelningen och tänkte bara kort berätta lite om mig som fotograf.

    Jag har fotograferat aktivt i cirka 8-9 år och har sedan några år tillbaka även jobbat professionellt med bilder, mest med porträtt- och bröllopsfotografering, genom mitt egna lilla företag. Jag har även en historia som fotolärare på studiecirklar och höll då nybörjarkurser inom kamerateknik, bildkomposition, studioteknik, ljussättning och mörkrumsarbete. I samband med detta skrev jag mitt egna studiematerial. Häftet finns här för den som är intresserad:


    Jag älskar verkligen fotografi och speciellt att diskutera bilder. Fotografin gjorde att jag kände mig pånyttfödd och det är en otrolig känsla att ta det där lilla steget från att bara se kameran som nått som kommer fram vid fest och familjehändelser till att faktiskt börja intressera sig och fotografera mer eller mindre seriöst.

    Även om jag har flera olika typer av kameror i min ägo så fotograferar jag nästan bara digitalt idag (Canon D10). För mig är kameran ett verktyg, som hammaren är för en snickare, och jag hänger inte direkt längre med i nymodigheter inom fotografin vad gäller kompakta digitalkameror, modellnamn etc., så de flesta av de frågorna kommer förhoppningsvis Ralph att svara på eftersom han jobbar i fotodetaljbranschen. Jag kommer väl dock ändå ge min syn på viktiga funktioner etc.

    Mina främsta intressen inom foto är egentligen inte alls akvariefiskar. Det jag brinner för är andra områden som bland annat porträtt och mode, konsertfoto (som påminner mer om akvariefoto än man kan tro), industrilandskap, fåglar etc. Vill ni se lite av mina bilder kan ni besöka www.zaphi.com

    Jag hoppas jag ses som en tillgång här på fotoforumet, att vi kommer få massor av intressanta diskussioner och jag tackar även för det förtroende som NCS styrelse givit mig.

    PS: Ni kan även läsa lite om mig som fotograf i senaste CB på sidan 23.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
Arbetssätt...