Medlemmarnas bilder - Maila dina förslag idag!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

citat:Ursprungligen skickat av Kalle-Maja

Kul med ännu ett lovande projekt!
    * att man alltid ser populärt och vetenskapligt artnamn tillsammans med bilder på individporträtt (som ändå är det vanligaste motivet) / alternativt fyll i frivilligt bildtextfält vid uppladdning
    * spännande sortering, inte bara utifrån geografisk världsdel, som kan inspirera till intressantare bilder
    Tydliga regler för bilderna är viktigt! Bra punkt!

Populärvetenskapliga namn är något som tål att diskuteras. Det finns egentligen ingenting med dem som gynnar vår hobby utan de verkar mest skapa förvirring. Visst, handlarna använder det för att sälja mer, men jag tycker nog att de vetenskapliga namnen ändras tillräkligt ofta så att det räcker nog att hålla reda på dem.

Det är planerat att sortering skall kunna göras på på en mängd olika sätt, bla efter datum, släktnamn, betyg, icke-betygsatta bilder, icke-kommenterade bilder, fångsplats etc. Hur mycket som går att göra ur teknisk synvinkel vågar jag inte svara på.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

citat:Ursprungligen skickat av jarinen
      Hur skulle ett betygssystem se ut? Vem sätter betyget? Medlemmarna? Lite skeptisk så här på rak arm men ...
      Mvh Jari
      Det är inte omöjligt att fotografen själv kan få välja om den skall ingå i betyg- och kommentarsystemet. Det är dock ett mycket bra sätt att sortera bilder och används på i princip alla andra stora fotosajter; photo.net, fotosidan.se etc.

Ett tips: Gå till www.photo.net och klicka Gallery -> Top Photos, Välj Period "All" och By "Average" och klicka "Search". Där har du några timmars njutning...

Kommentar

• Prayerman
        Användare
        • June 2004
        • 1314

Smart! Det tycker jag är en bra idé!
        Det är uppsjön av bilder från en och samma art som jag tycker är lite jobbig att bläddra igenom när när man sitter och försöker hitta en speciel art. Sen att det dyker massor med bilder på en art när man valt att man vill se närmare på den är bara bra.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Nyllet90
          Användare
          • October 2004
          • 1133

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90

Jag tycker igentligen inte att medlemmarnas bilder bnehöver frachas upp. Det är bra som det är.
          Det är bara för att du inte vet hur det kommer bli
          Jo, jag är övertygad om att det kommer bli ÄNNU bättre!
          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

I slutet på denna veckan (eller möjligtvis i början på nästa) kommer i slutförslaget till medlemmarnas bilder läggas fram för styrelsen och moderatorerna på ciklid.se för slutliga kommentarer.

Om du vill påverka det på något sätt är det nu som du har chansen! Efter nästa vecka kan det bli svårt att förändra ytterligare. Maila mig dina förslag redan idag!

Notera att det gäller medlemmarnas bilder, inte tävlingen, den kommer vi ta tag i senare.

Kommentar

• Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

Jag skulle gilla om man satte ihop det med NCS artiklar (dvs. om personen skrivit artiklar sa borde det upp en (1) lank till hans artikellista).

Varfor listas forfattarna efter fornamn. Att lista efter efternamn maste anses som standard.
              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

citat:Varfor listas forfattarna efter fornamn. Att lista efter efternamn maste anses som standard.
                Det är helt rätt. Namnen borde listas efter efternamnet och inte efter förnamnet vilket också diskuterats tidigare.

Kommentar

• Felipe
                  Användare
                  • April 2002
                  • 327

Sakert inget nytt,,,,men jag tycker att det vore bra med habitat/biotop bild/er pa just den fisken...men gar detta om det nu inte finns habitatbilder pa alla???
                  Felipe

Kommentar

• Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

Kategorin Biotop finns redan med i nuvarande version av Medlemmarnas bilder, och finns även med som förslag till kommande version. Om Habitat även skall sorteras in under samma kategori skulle kunna vara en idé.

När det gäller kommande Artregistret så finns där möjlighet för biotop och habitat-bilder (om sådana finns tillgängliga), så därför ser jag förståss gärna att även dessa kategorier finns med i medlemmarnas bilder.
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

Arbetssätt...