Dåligt umgänge?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pangaea
    Användare
    • February 2004
    • 390

Dåligt umgänge?

Ganska så ofta när jag är ute och frotterar mig socialt får jag en otrolig längtan att åka hem och "umgås" med mina fiskar. När jag påtalar detta för mina vänner undrar de allt som oftast om jag är riktigt klok. Enligt dem är fiskar nämligen något som man definitivt inte kan umgås med.

Nu undrar jag bara... är detta något att oroa sig över? Har mina vänner rätt? Kort sagt kära forumdeltagare... ÄR jag riktigt klok egentligen eller är det fler av er som upplevt samma sak?
    "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

Min zoon

/Magnus
  • hultpelle
    Användare
    • January 2005
    • 36

Hehe japp folk brukar glo ögonen ur sig när man säger att man ska hem å "umgås" men sina firrar. O ja man är nog lite knäpp
    rockNROLL

Kommentar

• Chicke
      Användare
      • May 2004
      • 497

Jag tycker inte fiskar e nått man kan umgås med...och skulle jag va me nån som skulle säga "Nu ska jag hem å umgås med mina fiskar" skulle jag tycka den personen va lite knäpp
      PS Jag har slutat med fiskar DS

Kommentar

• Mats Bruér
        Användare
        • May 2003
        • 47

Min chef undrade över varför och hur han hade kunnat anställa mig när jag ansökte om semester för att åka till Duisburg och Diskus mässan därnere 2004...m.a.o. fullständigt "nuts", så att gå hem och umgås med fiskarna måste väl anses på gränsen dåi icke akvaristers ögon.
        Mats Bruér
        www.discusklubben.dk
        720 l diskus
        540 l diskus

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Du ställer frågan på helt rätt Forum - som akvarist så känner jag mig väldigt oförstående till din vänkrets. Är du säker på att de vill ditt bästa? Du har mina fulla sympatier, och tänk aldrig mer tanken att du inte är riktigt klok - en hel del personer utan akvarier är jag dock lite tveksam till. *s*

Hilsen,

P
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• specmats
            Användare
            • December 2004
            • 3060

vad är så konstigt med att umgås med sina fiskar!? Har svårt att tänka mej nått bättre sällskap
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Kalle-Maja
              Användare
              • December 2004
              • 1324

Kan väl inte direkt påstå att det känns särskilt interaktivt, men något slags sällskap är det ändå. Förutom det rent meditativa som många, även ickeakvarister, kan ta till sig liknande att titta i en eld eller vågorna på havet så måste man ju ofta verkligen sitta still och studera fiskarna en längre tid för att få ta del av vad som händer i burken. Jag har ett akvarium där man överhuvudtaget aldrig ser någon fisk om man inte sätter sig ner och "umgås" en kvart eller så.

Men socialt - nej - så längtar du till akvarierna när du är ute bland folk får det nog räknas som ett asocialt behov som tar sig uttryck. Helt ok.

Kommentar

• Chicke
                Användare
                • May 2004
                • 497

Fiskar är inte något sällskap...

Kommentar

• Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

"Fiskar är inte något sällskap..." Eller menar du Fishar" (he,he,) ..,vilket som..., verkar det som om du har tappat intresset ,eller givit upp.. Om du givit upp pga problem ,så kan jag hjälpa dej. Men om du givit upp pga ointresse, så finns här ingen hjälp! -Mr.Fish-

Kommentar

• Chicke
                    Användare
                    • May 2004
                    • 497

citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

"Fiskar är inte något sällskap..." Eller menar du Fishar" (he,he,) ..,vilket som..., verkar det som om du har tappat intresset ,eller givit upp.. Om du givit upp pga problem ,så kan jag hjälpa dej. Men om du givit upp pga ointresse, så finns här ingen hjälp! -Mr.Fish-
                    tack, men det e pga ointresse

Kommentar

• blackened
                      Användare
                      • January 2005
                      • 1042

ändå skriver du fortfarande på forumet chicke =) Nånstans i ditt undermedvetna finns suget kvar trots allt!

Kommentar

• Chicke
                        Användare
                        • May 2004
                        • 497

citat:Ursprungligen skickat av blackened

ändå skriver du fortfarande på forumet chicke =) Nånstans i ditt undermedvetna finns suget kvar trots allt!
                        nejdå

Kommentar

• MaddeB

Pangaea:

Nu undrar jag bara... är detta något att oroa sig över? Har mina vänner rätt? Kort sagt kära forumdeltagare... ÄR jag riktigt klok egentligen eller är det fler av er som upplevt samma sak?

Du är absolut klok, för annars så skulle jag inte vara klok...hehe

Själv så pratar jag med våra fiskar, och jag lovar... de förstår vartenda ord...

Kommentar

• Mr.Fish
                            Användare
                            • May 2004
                            • 1403

"Själv så pratar jag med våra fiskar, och jag lovar... de förstår vartenda ord..."

Jag brukar också snacka med firrarna. Ett ord ja vet att de verkligen
                            förstår är MAT.

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Klart de är sällskap! Visst är det maten de vill åt, men ändå värmer det när en ivrig bjässe kollar in varenda rörelse man gör
                              Visst tycker folk på jobbet att man e lite knäpp, men trots allt tycker de fiskarna är balla å titta på. De tom lyssnar på mina rapporter om senaste nytt i fisksåpan när det är fika.
                              Anders L

Kommentar

Arbetssätt...