ncs utanfor nordeen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gwendly
    Användare
    • December 2003
    • 374

ncs utanfor nordeen

jag inser att jag ar av en minoritet...

jag var medlem 2004 och skulle vilja vara fortsatt medlem, men jag har inte tillgang till postgiro service (jag bor i kanada, har annars inte nagon anvandning av det och det kostar pengar) och undrar om det finns nagot lattare satt for mig att kunna aterfa medlemskap. I forsta hand tanker jag pa paypal. Forra aret var jag hemma och kunde hjalpa mina foraldrar med att fylla i postgiroblanketten, men jag tror inte att jag kan lita pa att de klarar det sjalv!

so, pretty please with sugar on top, kan jag fa ga med i ncs genom paypal?
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Jag tror att du kan göra om postgirokontot till en "wire transfer"-kod (SWIFT eller IBAN eller så), men då måste du nog ha lite mer info om NCS bank, adressen etc. Då skall du kunna gå in till en bank i Kanadat och betala...

Jag är inte hundra på detta, men ganska säker. Nån NCSare som jobbar på bank kanske vet mer.

PS: Var i Kanada bo du? Hur är det på Ciklidfronten där? Jag har varit i Vancouver några gånger (underbar stad), men hittade inget speciellt direkt. Letade väl inte så hårt heller, men ändå...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Gwendly
      Användare
      • December 2003
      • 374

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

Jag tror att du kan göra om postgirokontot till en "wire transfer"-kod (SWIFT eller IBAN eller så), men då måste du nog ha lite mer info om NCS bank, adressen etc. Då skall du kunna gå in till en bank i Kanadat och betala...

Jag är inte hundra på detta, men ganska säker. Nån NCSare som jobbar på bank kanske vet mer.

PS: Var i Kanada bo du? Hur är det på Ciklidfronten där? Jag har varit i Vancouver några gånger (underbar stad), men hittade inget speciellt direkt. Letade väl inte så hårt heller, men ändå...
      Jag bor i Winnipeg. Ciklidfronten ar sadar, ASW (Aquarium society of winnipeg) har manga medlemmar (flest av alla lokala klubbar i kanada) och manga haller ciklider. However, det ar mkt skrap....de som vet vad de gor ar mkt duktiga, Spencer Jack tex haller foredrag for ACA. Jag har aldrig varit i Vancouver men jag vet att Lee Newman ar darifran och Marianne Lewis ocksa, hon haller massor med bettas osv.

Kommentar

• Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

Jag vidarebefodrar denna info till vår kassör, så hittar nog han och medlemsansvarig en lösning för dig.

Självklart skall du fortsatt ha möjlighet att vara medlem.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Gwendly
          Användare
          • December 2003
          • 374

citat:Ursprungligen skickat av Joakim Draktoft

Jag vidarebefodrar denna info till vår kassör, så hittar nog han och medlemsansvarig en lösning för dig.

Självklart skall du fortsatt ha möjlighet att vara medlem.
          sweet

Kommentar

• anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

Vi skall kolla upp detta!
            Anders L

Kommentar

• Mikael W
              NCS Medlem

• August 2002
              • 8621

Hej
              Betalningar mellan banker i olika länder fungerar i allmänhet bra då det gäller företag och deras stora belopp, men för privatpersoner är det ofta dels jobbigt och dels dyrt, då bankerna tillämpar fasta avgifter som i relation till ett litet belopp blir oskäligt höga. Lyckligtvis har EU varit till nytta även på detta område, numera kan man inom euroområdet (+Sverige) betala små belopp (dvs under 12500 euro) till samma kostnad som en inhemsk betalning. Praktiskt är det också, jag kan t.ex. göra en eu-betalning via internet med min pc. Så joina EU, Kanada .

Nå, skämt åsido, det finns ett informellt sätt, som jag använde mig av mycket innan eu-betalningen infördes, jag köpte helt enkelt erforderligt belopp i mottagarlandets valuta och sände det i ett vanligt brev. Kostnad: Porto + valutaväxlingskommission. Vill man vara säkrare rekommenderar man brevet, men det kostar mera.

mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• defdac
                Användare
                • April 2002
                • 865

Välkommen till framtiden NCS. Ni får fasen fixa Paypal som Gwendly är inne på. Smidigare betalningar får man leta efter.
                http://www.defblog.se

Kommentar

• defdac
                  Användare
                  • April 2002
                  • 865

Om NCS som vanligt inte orkar hänga med i nutiden (var fan är bilduppladdningar i galleriet som t ex akvarie.net haft sedan början på 2003? så kanske du kan betala via Paypal till mig så kan jag vidarebefodra pengarna via min internetbank Gwendly.

Betalade 3-års-medlemsskap till Aquatic Gardeners Association genom två klick

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

Jag råkade ha en paypal registring i mina gömmor, så nu är Gwendlys bekymmer fixat inom kort!

Hälsning från Kassören
                    Anders L

Kommentar

• Uffeman
                      Användare
                      • February 2004
                      • 234

Fast paypal funkar i stort sätt endast i NordAmerika. Jag skulle genomföra ett köp genom PayPal från Sverige utan att dom accepterade mitt VISA-kort. Svaret jag fick från supporten vara att PayPal funkade i stort sätt bara där.

Kommentar

• defdac
                        Användare
                        • April 2002
                        • 865

citat:
                        Fast paypal funkar i stort sätt endast i NordAmerika. Jag skulle genomföra ett köp genom PayPal från Sverige utan att dom accepterade mitt VISA-kort. Svaret jag fick från supporten vara att PayPal funkade i stort sätt bara där.
                        Det måste varit några år sedan. Välkommen till framtiden:
                        Betala smidigt till hela världen och överför pengar till vänner i andra länder. Gå till vår webbplats och ta reda på alla länder vi finns i.

Kommentar

• Gwendly
                          Användare
                          • December 2003
                          • 374

jag anvander mitt sparbanken visa (csn vagrade betala ut pengar till annat an en svensk bank....) till paypal och det funkar kanon

Kommentar

• Uffeman
                            Användare
                            • February 2004
                            • 234

citat:Ursprungligen skickat av defdac

Det måste varit några år sedan. Välkommen till framtiden:
                            Betala smidigt till hela världen och överför pengar till vänner i andra länder. Gå till vår webbplats och ta reda på alla länder vi finns i.
                            Tack men detta var för en månad sedan med Nordea Visakort.

Kommentar

• Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

citat:Ursprungligen skickat av Gwendly

jag anvander mitt sparbanken visa (csn vagrade betala ut pengar till annat an en svensk bank....) till paypal och det funkar kanon
                              Wow! Är medlemskap i NCS berättigat till studiemedel från CSN?
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

Arbetssätt...