Ser på flera ställen att ni omnämner en fisk vid namn delfin. Vad är detta för fisk? Artnamn? Skicka gärna en bild om nån har!
Delfiner
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
jätte fina fiskar =) Rekomenderar dem skarpt4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
-
Det är en av mina absoluta favoritciklider, men de blir stora och jag skulle inte rekommendera att ha dom i akvarium under 375L. Det kändes nästan lite smått när jag hade 1 vuxen hane och två vuxna honor i min 375a...Kommentar
-
Efter vad jag märkt så blir inte hanarna större än ca 16-17cm i ett 375 liters..Kommentar
-
-
Min hane var nog närmare 20-22cm. Det kanske inte låter så mycket, men en "Delfin" är rätt kompakt och bred...särskilt med huvudpuckeln.
Det rörde om rejält i karet när det var lekdags och hanen jagade honorna...det small i täckglaset på nätterna så det stod härliga till (vilket var anledningen till att jag sålde dom). Det kändes som om karet var för litet för dom...Kommentar
-
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson
Min hane var nog närmare 20-22cm. Det kanske inte låter så mycket, men en "Delfin" är rätt kompakt och bred...särskilt med huvudpuckeln.
Det rörde om rejält i karet när det var lekdags och hanen jagade honorna...det small i täckglaset på nätterna så det stod härliga till (vilket var anledningen till att jag sålde dom). Det kändes som om karet var för litet för dom...Kommentar
-
En fin fisk med ett lugnt betende är vad jag kan beskriva det som.rekommenderas skarpt!mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
Har haft denna fisk i 2 omgångar första gången hade jag en grupp på 1+4 i ett 715liters kar, och det gick väldigt bra dom var väldigt lugna hela tiden och lekte ett flertal gånger...
Andra gång hade jag 2+2 i ett 600liters kar dom lekte också flera gånger och hanarna jaga varann konstant och det small i täckglaset flera gånger så till slut sålde jag dom till en kille med ett 800liters kar. Jag har dock inte hört nått ifrån han nöe mer så jag vet inte om dom vart lugnare där. Hanen jag hade var nog nästan 25cm (finns på bild i medlemmarnas bilder)Kommentar
-
Tackar för hjälpen! Jo en mycket vacker fisk. Synd att man inte håller malawis bara. Fast eran beskrivning på dess temperament stämmer ju inte riktigt mot texten i artbeskrivningen där den ska vara svagt revirhävdande...Kommentar
-
Maria,
det är väldans få firrar som har läst artbeskrivningarna. En del beter sig enligt eget kynne, och struntar stort stycke i vad vi akvarister säger...
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar